Piata auto din Romania a inviat in Saptamana Mare. Primul trimestru pe plus pentru prima data in ultimii cinci ani
In Saptamana Mare, piata auto anunta o mica minune. A incheiat primul trimestru pe plus pentru prima data in ultimii cinci ani.
Vestea este si mai buna in conditiile in care cresterea de peste 20% este cea mai semnificativa din toata Uniunea Europeana. Romanii au acces mai usor la credite, dealerii au anuntat reduceri suplimentare iar de curand a inceput si "Programul Rabla".
Dupa 5 ani in care romanii i-au evitat pe dealerii auto, show room-urile au inceput in sfarsit sa se anime. Dealerii au inteles ca fara reduceri clientii nu pot fi convinsi asa ca au taiat din preturi.
"Aceasta masina de familie a costat anul trecut in jur de 28.000 de euro. Dealerul i-a aplicat un discount si impreuna cu programul Rabla reducerea ajunge acum la aproape 8.000 de euro. Cu alte cuvinte, va ajung bani sa cumparati o masina de clasa mica", a relatat Vitalie Cojocari, corespondentul Pro Tv.
Efectul reducerilor s-a simtit deja. In primul trimestru piata auto a crescut cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Este cea mai mare crestere din Europa.
"A fost o perioada lunga de asteptare a romanilor in care sa aiba certitudinea zilei de maine. Isi iau in calcul inlocuirea masinii" a explicat reprezentantul unui dealer.
Cel mai bine s-au vandut masinile romanesti. Dacia detine 30% din piata, Volskwagen si Skoda - 10%, iar Ford 7,5%.
De asemenea cel mai apreciat model ramane Logan, urmat de Sandero. Skoda Octavia este pe locul al treilea, Dacia Duster pe patru, iar pe cinci se afla Volkswagen Golf.
De altfel si accesul la credite a fost mai lejer. Companiile de leasing cred ca trendul se va mentine.
"O crestere a finantarilor prin leasing estimat la sfarsit de an si sperat de membrii nostri la 10% fata de anul trecut" sustine Adriana Ahciarliu, secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare.
Odata cu aceasta crestere a vanzarilor si producatorii se pregatesc sa livreze mai multe autoturisme pe piete. In primele trei luni, din fabricile de la Mioveni si Craiova au iesit aproape 110.000 de masini.