Nissan va lansa o masina care costa 3.000 de dolari. Ce dotari NU vor fi incluse in noul Datsun

Nissan

Producatorul auto nipon Nissan, la care Renault detine o participatie de 43,4%, vrea sa relanseze marca Datsun, iar compania spera sa stabileasca noi minime in privinta pretului, oferind cel mai ieftin model la circa 3.000 pana la 5.000 de dolari.

Cel mai mic pret este la aproape o treime fata de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vandut in Mexic pentru 8.000 de dolari.

Nissan are in plan sa ofere sase modele Datsun, asteptate pentru inceputul anului 2014, la preturi care nu vor fi depasite decat de cativa producatori specializati in modele mici din China si India, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Marile companii auto nu au reusit inca sa dezvolte strategii care sa le permita sa acceseze profitabil cel mai de jos segment al pietelor emergente, chiar daca aceste tari formeaza, deja, jumatate din piata auto mondiala.

Strategia pe ansamblu a Nissan si alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au infruntat o anumita opozitie in cadrul companiei si va produce ingrijorare unor analisti si iubitorilor de masini, noteaza Wall Street Journal.

Citește și
Sandero 2
Dacia a prezentat joi noile modele; Sandero, disponibil in Romania de luni, de la 6.990 euro cu TVA
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

In zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar pretuit pentru designul elegant si inovatii.

Pentru a putea aduce pretul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care si oficialii Nissan afirma ca va fi dificil de atins, compania va trebui sa renunte la caracteristici care sunt de mult timp standard in SUA, insa nu si pe pietele emergente, de la transmisie automata la set complet de airbaguri.

Planurile Nissan nu vor fi usor de indeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel putin nu intr-un mod care sa asigure si profit. In afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki in India, alti producatori auto s-au tinut departe de segmentul foarte ieftin al pietelor emergente.

Aceasta parte a pietei ramane rezervata masinilor cu preturi sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum modelul chinezesc QQ al Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piata din India si Nano al companiei Tata Motors.

Renasterea Datsun ca brand foarte ieftin a inceput dupa ce producatorul indian Tata Motors a anuntat planuri de a construi o masina sub 3.000 de dolari.

Ghosn a fost uimit de anunt, intrucat pana atunci i s-a spus ca o masina nu poate fi construita pentru mai putin de circa 6.000 de dolari, noteaza WSJ.

Seful Nissan a cerut unei echipe de specialisti, Nissan Exploratory Team, sa caute modalitati de a construi o masina ieftina mai buna.

Grupul a lansat un proiect secret numit "Masina de 3.000 de dolari" in 2007 si a ales India pentru studii despre ce vor cumparatorii si, mai ales, la ce se poate renunta pentru a face masina mai ieftina.

Doi ani mai tarziu, Tata Motors a lansat Nano, insa vanzarile au fost dezamagitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing gresite.
 

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Directorul operational al Renault:
Directorul operational al Renault: "Oricand ne putem muta productia Dacia in Maroc "

Pe piata locala francezii spun ca au parte de calitate, insa Romania trebuie sa aiba grija sa-si pastreze competitivitatea pe termen lung.

Dacia a prezentat joi noile modele; Sandero, disponibil in Romania de luni, de la 6.990 euro cu TVA
Dacia a prezentat joi noile modele; Sandero, disponibil in Romania de luni, de la 6.990 euro cu TVA

Dacia a prezentat joi, la Salonul Auto de la Paris, noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, care aduc numeroase imbunatatiri la capitolul design si echipare fata de variantele anterioare.

Dacia a lansat modelele Dokker si Dokker Van, cu preturi de la 8.700 euro, inclusiv TVA
Dacia a lansat modelele Dokker si Dokker Van, cu preturi de la 8.700 euro, inclusiv TVA

Constructorul auto Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a lansat marti pe piata romaneasca modelele Dokker si Dokker Van, produse in uzina din Tanger, Maroc, la preturi cuprinse intre 8.700 si 13.600 euro.

Recomandări
Un cetăţean polonez care ratase îmbarcarea ar fi anunţat prezenţa unei bombe la bordul avionului aterizat la Timişoara
Un cetăţean polonez care ratase îmbarcarea ar fi anunţat prezenţa unei bombe la bordul avionului aterizat la Timişoara

Un avion care decolase din Polonia, cu peste o sută de pasageri la bord, a aterizat de urgență joi noapte pe aeroportul din Timișoara, după ce a fost primită o amenințare cu bombă.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat
Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.