Judetele in care pentru orice automobil nou apar si 20 de rable de import. Peste o treime din masini se apropie de "majorat"

Ultimul update: Sambata 23 Ianuarie 2016 07:12
Data publicarii: Joi 21 Ianuarie 2016 07:39
Categorie: Financiar

Parcul de masini din Romania imbatraneste vazand cu ochii, spun reprezentantii industriei auto. Economia a mers prost, oamenii nu au mai avut bani si au cumparat masini ieftine.

Dovada ca importurile de automobile la mana a doua au explodat si au depasit de 3 ori vanzarile de masini noi. Este doar o medie, pentru ca exista judete in care pentru fiecare masina noua se inmatriculeaza peste 20 de rable de import.

Anul trecut, vanzarile de autoturisme noi au crescut cu peste 20 la suta, insa au fost depasite cu mult de importurile de masini la mana a doua.

"Parcul din Romania in loc sa intinereasca imbatraneste din 2007 in mod constant, iar anul trecut nu a facut nici acesta exceptie”, spune Ernest-Virgil Popovici, presedinte APIA.

Anul trecut s-au vandut peste 98 de mii de masini noi, dar importurile de masini rulate au depasit 250 de mii.

80% dintre masinile second hand puse la vanzare sunt cu probleme. Metoda simpla prin care poti afla daca au accidente ascunse

In judetul Salaj s-au vandut doar 131 de masini noi, iar pentru fiecare dintre ele s-au inmatriculat 33 de masini rulate. Urmeaza Mehedinti si Satu-Mare, cu aproximativ 20 de masini second-hand la fiecare masina noua. La capatul opus se afla Constanta si Ilfov, iar Bucurestiul este singurul in care s-au inmatriculat mai multe masini noi decat rulate.

"Aproximativ 110.000 au avut o vechime mai mare de 12 ani, adica de 4 ori mai mult decat cele care au fost scoase din parcul national prin programul rabla", spune Ernest-Virgil Popovici, presedinte APIA.

Asta a facut ca din 2008 pana acum varsta medie a parcului auto sa creasca de la 10 la 13 ani. Astfel daca in 2008 aveam un milion si jumatate de masini de pana in 5 ani, adica aproape 40 la suta din parc, acum doar o masina din 10 este atat de tanara.

Fenomenul este exact invers la masinile de 11-15 ani. Numarul lor aproape s-a triplat fata de 2008, si 3 masini din 10 se incadreaza la aceasta grupa de vechime.

"Ce ar trebui facut? Impozitarea importurilor de masini Second Hand, pentru ca aceste importuri se fac pe doua canale, un canal oficial supus impozitarii, si altul... intr-o veselie... din care absolut toata lumea pierde, castiga unul singur", spune Constantin Stroe, presedinte ACAROM.

La asta se adauga faptul ca aproximativ o treime din parc sunt masini de peste 16 ani, majoritatea non-Euro, si care pot circula in continuare daca indeplinesc normele de la data fabricatiei.

Renault confirma ca recheama 15.000 de masini, dar dezminte ca 700.000 de vehicule sunt vizate de o actualizare de soft

Renault confirma ca recheama 15.000 de masini, dar dezminte ca 700.000 de vehicule sunt vizate de o actualizare de soft

Euro, curs valutar

Unde să te muți ca să trăiesti bine. Țara din UE în care nu poți câștiga mai puțin de 2.000 €

Mesajul postat de Kylie Jenner pe Twitter a costat Snapchat 1,7 miliarde de dolari

Indicele Robor la 6 luni a ajuns la cel mai mare nivel din octombrie 2014

Tarifele RCA cresc în medie cu 9-11%. Noile prețuri anunțate de ASF

România are al treilea cel mai mic salariu minim pe economie din UE. Țara cu cel mai mare venit

Omul care a câștigat 1,4 mld. dolari într-o singură zi. Compania sa face angajări în România

Catedrala Neamului

Cum se împarte bugetul Primăriei Capitalei pe 2018. Catedrala Neamului n-a fost uitată

Ministrul Finanţelor, îngrijorat de scumpirile-record la alimente și creșterea inflației

Ce trebuie să faci, pas cu pas, dacă îți deschizi o afacere în 2018

Teodorovici, despre plafonarea dobânzilor la credite: Eu sunt adeptul pieţei libere

9 din 10 patroni ai IMM-urilor doresc eliminarea „Revoluției fiscale”. Mulți spun că vor face disponibilizări

Comisiile reunite din Senat au aprobat plafonarea dobânzilor pentru creditele ipotecare