E&Y: Romania, a 6-a cea mai atractiva tara europeana pentru investitii straine in urmatorii 3 ani
Romania este a 6-a cea mai atractiva tara europeana pentru investitii in urmatorii trei ani, potrivit celor 840 de lideri de business chestionati de compania de consultanta si audit Ernst & Young (E&Y).
Astfel, Romania este mai atractiva decat Cehia, Turcia, Elvetia, Olanda, Italia, Spania sau Suedia.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
"Romania are avantajul unei rate de crestere a PIB-ului promitatoare in comparatie cu media europeana si al unui capital uman valoros. Vedem tot mai multi investitori atrasi de sectorul energiei regenerabile. Mai multe privatizari sunt planificate in perioada urmatoare, incurajand investitorii din intreaga lume sa priveasca spre tara noastra. Este esential sa stimulam aceasta evolutie pozitiva prin strategii economice adecvate", a declarat intr-un comunicat Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania.
Primele cinci pozitii din clasament sunt ocupate, in ordine, de Germania, Polonia, Marea Britanie, Rusia si Franta.
Studiul are la baza o metodologie care cuprinde doua analiza numarului de proiecte de investitii straine realizate in 2011, pe de o parte, si o analiza soft, a perceptiei privind atractivitatea tarilor europene pentru investitii straine, pe de alta parte.
Prima analiza include doar proiectele de investitii straine concretizate in active noi sau noi locuri de munca, fiind excluse investitiile de portofoliu si fuziunile si achizitiile.
Cealalta analiza defineste atractivitatea unei locatii privind investitiile straine printr-un mix intre imaginea sa, increderea investitorilor si perceptia privind capacitatea tarii respective de a oferi beneficii competitive pentru investitori. Pentru aceasta componenta, cercetarea a fost realizata de CSA Institute in perioada februarie si martie 2012, prin interviuri telefonice aplicate unui esantion reprezentativ de 840 de factori de decizie din companii din intreaga lume.