Cartierul Dorobanti iese din preferintele bucurestenilor. Unde sunt acum cele mai in voga magazine si cafenele
Considerat pana nu demult zona premium a Capitalei, cartierul Dorobanti ramane fara musterii.
Clientii si odata cu ei, magazinele si cafenelele, migreaza spre locuri mai interesante, unde afacerile prospera in spatii mai ieftine si cu vad comercial mai bun.
Asa se face ca anul acesta infloreste la propriu zona Floreasca. Masini scumpe, lume fina, tinute elegante. Nimic ostentativ insa. Pentru astfel de clienti se muta aici tot mai multe magazine. Acesta a venit de curand, din Dorobanti.
Raluca Buzoianu Predel, avocat, manager magazin: "Ne-am mutat in primul rand pentru ca a scazut foarte mult traficul, fata de 2011-2013 cu mai mult de jumatate si pentru ca nivelul chiriilor era foarte mare. A fost o surpriza placuta sa constatam ca traficul de aici este mult mai aproape de targetul nostru si de cei carora ne adresam."
Adica oameni educati, cu venituri medii si mari. Publicul perfect, pe care orice comerciant si-l doreste. Iar in Floreasca apar in fiecare luna noi si noi magazine, bistro-uri, terase si restaurante.
Razvan Iliescu, arhitect, manager restaurant: "Va fi urmatoarea zona de dezvoltare dupa boom-ul din Centrul vechi va fi probabil Boom-ul aici."
Bogdan Sandu, manager magazin vinuri: "E mult mai multa diversitate, restaurante de o calitate mai ridicata - mediu spre sus."
Deocamdata chirile in zona sunt mai mici fata de Centrul Vechi si fata de Dorobanti. Altadata zona de promenada, Calea Dorobantilor de astazi este plin mai nou de foarte multe spatii goale. Oamenii au plecat, se muta in alte zone, nici traficul pietonal nu mai e cum era odata - se pare ca nu mai sunt atat de multi clienti.
Revine insa la viata Calea Victoriei. Pe trotuatul largit apar terase la sosea, iar magazinele populeaza iar spatiile abandonate in ultimii doi ani, cat timp aici a fost santier.