Gazul Petrolier Lichefiat, "benzina saracului", pe cale sa devina carburantul de baza in Romania
Speriati de preturile de la pompa, soferii isi monteaza, instalatii GPL, iar mai nou unii prefera sa cumpere autoturisme cu asemenea instalatii montate din fabrica.
Noile generatii de GPL pot fi montate si pe masini cu motoare diesel, nu doar pe cele cu benzina.
Acest motor silentios nu este singurul avantaj al masinii. Are instalatia GPL inca din fabrica, adica rezervorul pentru benzina a fost inlocuit de unul pentru gaz, iar din portbagaj a disparut butelia care ocupa si jumatate din spatiu.
Totusi, pretul autoturismului ii poate speria pe unii. Costa 18 mii de euro, cu 6 mii mai mult decat unul similar pe benzina, dar din fericire, consuma doar 6 litri la suta.
Marele avantaj al acestei masini este economia pe care o face. Pentru fiecare suta de kilometri trebuie sa platiti 18 lei. Asta inseamna ca un drum pana la Cluj va costa 100 de lei.
Raluca spune ca a devenit populara printre prietenii ei de cand are o masina pe GPL. "Vara este bataie pe ea, drumul spre mare este plin la mine in masina. Consuma putin si toata lumea prefera sa cheltuie banii pe altceva".
Noile instalatii GPL sunt sigure, sustin producatorii. In plus, pot fi montate si pe diesel, nu doar pe motoarele care consuma benzina. Exista totusi o problema.
"Un motor imbatraneste dupa 300 de mii in conditii de utilizare normala. Asta imbatraneste la 150, 170 de mii. Dar daca masina este utilizata corespunzator, se fac reviziile la timp se elimina si aceasta posibilitate" povesteste un tehnician de diagnoza.
Dacia a anuntat ca lanseaza incepand cu luna martie, anul viitor modelul Logan 2 pe GPL.
In prezent, un litru de GPL costa 3 lei la jumatate fata de restul carburantilor. Din aceasta diferenta in 5 ani economia ajunge la 4.000 de euro. Evident daca petrolistilor nu le trece prin cap sa scumpeasca si Gazul Petrolier Lichefiat.