ANAF lanseaza ironii si se lauda cu incasari record. Uita insa sa explice de ce anii precedenti n-a fost la fel de eficienta
"Miracol pe litoralul romanesc" - astfel ii ironizeaza cei de la ANAF pe patronii de baruri si cluburi, care ar fi dat mai multe bonuri fiscale, dupa ce au fost vizitati de inspectorii AntiFrauda.
Cei de la Fisc se lauda pe internet cu incasari mai mari, inventand chiar declaratii glumete, date ipotetic de "un manager de succes". Dar nu spun de ce, in anii trecuti, controalele ANAF nu i-au impulsionat pe comercianti.
"Va prezentam astazi un top 10 al managerilor de succes de pe litoral, care au inregistrat cresteri ale business-ului cu adevarat miraculoase", scriu cei de la Serviciul comunicare al ANAF, pe pagina de Facebook a institutiei.
Fara sa dea nume, Fiscul publica rapoarte de incasari din mai pana in iulie, comparandu-le cu aceleasi situatii de anul trecut, cand e clar ca inspectorii ANAF n-au prea actionat. Ba mai mult, pe un ton potrivit pentru site-urile de satira, apare si o declaratie imaginara a unui asa-numit "manager exceptional":
"Este posibil ca romanii sa fi fost extrem de insetati in aceasta perioada. Dupa cum stiti, a fost si seceta. Ma mai gandesc si la faptul ca este posibil ca turistii de anul acesta sa fi baut mai mult si de nervi cand au vazut cum inspectorii Antifrauda intra in club in timp ce ei sunt la distractie", continua mesajul.
Iar ironia din comunicatul institutiei continua: "In timp ce consumul crestea cu 1.500% pe litoral, inspectorii Antifrauda veneau la serviciu si, intre meciurile din campionatul intern de Solitaire, rezolvau cazuri de buticari si precupete de zarzavaturi."
Luand peste picior si presa care a relatat unele posibile abuzuri ale inspectorilor, reprezentantii fiscului scriu: "Suntem convinsi ca ati citit in presa despre toate aceste cazuri, dupa ce noi le-am facut publice, imediat sub rubrica dedicata babutei cu urzici, atacata de nemilosii inspectori Antfrauda, deghizati in uniformele Politiei Locale."
Actiunile departamentului Antifrauda de la ANAF au adus probabil cea mai mare crestere a incasarilor din istoria institutiei si cu siguranta i-au speriat pe comerciantii incorecti.
Cu toate acestea, comparatia cu anii precedenti subliniaza cat de incapabili au fost pana acum aceiasi specialisti platiti din bani publici. Comunicarea ANAF este facuta de anul acesta de un departament special, instruit pe banii Bancii Mondiale.