America sta cu ochii pe Super Bowl in aceasta seara. Cum s-a ajuns ca 30 de secunde de publicitate sa coste 4 milioane dolari
Americanii numara orele pana la finala campionatului de fotbal american, celebrul "Super Bowl". Mii de fani au ajuns deja la New York, gazda oficiala a evenimentului.
Pentru prima data in istoria Super Bowl, meciul de duminica seara se va juca in aer liber, iar meteorologii au anuntat in jur de 8 grade celsius. Cu o zi inaintea marelui meci, stadionul a fost curatat de zapada, sub privirile oficialilor de la liga de fotbal si ale primarului din New York, Bill de Blasio.
Bill de Blasio, primarul New Yorkului: "Fotbalul este chiar mai special cand afara este putin racoare."
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Oricum, De Blasio nu va simti asta pe propria piele. Va privi meciul la televizor, alaturi de fiul lui, respectand imaginea de familist modest, cu care a castigat voturile cetatenilor. Asta in conditiile in care cele mai ieftine bilete vandute in ultimele saptamani au costat 1600 de dolari, iar cele mai scumpe s-au apropiat de 10.000 de dolari.
"Chiar daca meciul are loc la New York, chiar daca va fi ger, oamenii vor veni. Este Super Bowl, este o experienta de nedescris." - spun fanii Super Bowl.
110 milioane de americani vor urmari meciul. Sondajele arata ca 36 la suta dintre acestia vor fi mai atenti la reclamele care ruleaza in pauza decat la joc. 30 de secunde de publicitate costa in medie 4 milioane de dolari, dar cu tot costul ridicat - e o adevarata bataie intre clienti.
Mike Ozanian, editor Forbes Magazine: "Fac asta fiindca, daca reclama are succes, atunci castigul este urias."
Nebunia spoturilor publicitare de la Superbowl dateaza de trei decenii, cand Steve Jobs a riscat difuzand in pauza o reclama controversata la primul sau Macintosh.
Mike Ozanian, editor Forbes Magazine: "Apple a inregistrat atunci o crestere spectaculoasa a vanzarilor. Reclama a fost extrem de eficienta."
Reclama Apple a costat la acea vreme cateva sute de mii de dolari. De atunci, insa, sumele cheltuite pe reclamele de la Super Bowl au crescut vertiginos. In ultimul deceniu, costurile s-au dublat, de la 150 de milioane de dolari, la 300 de milioane de dolari.
Sursa: Pro TV
Etichete: SUA, america, reclame, publicitate, Super Bowl,
Dată publicare:
02-02-2014 09:20