2009, anul masinilor ieftine in Europa; vanzarile celor de lux, la pamant
Dacia si alte marci ieftine au avut un an bun in Europa, reusind cresteri semnificative, de aproape 30%, ale inmatricularilor de autoturisme noi.
Fenomenul de rearanjare a marcilor preferate a fost determinat in 2009 de numerosi factori, de la criza financiara care a blocat creditul, la recesiunea care a determinat guvernele tarilor europene sa deruleze programe generoase de reinnoire a parcului auto, subventionand din bani publici achizitiile de masini noi.
Clientii s-au orientat astfel catre modelele care au beneficiat de cele mai convenabile reduceri de pret si care au reusit totodata sa convinga printr-un consum redus si, in general, prin costuri mai mici de intretinere.
Dintre marcile comercializate in Europa (UE, Elvetia, Norvegia si Islanda), Dacia a inregistrat cea mai buna crestere a numarului de inmatriculari de autoturisme noi, informeaza Mediafax.