Tot mai mulți români aleg ride-sharing-ul. Cursele ieftine și opțiunile personalizate au dublat afacerile unor firme
Costurile ridicate și lipsa infrastructurii de parcare determină tot mai mulți români să își lase mașina acasă și să comande o cursă.
Ride-sharing-ul a devenit soluția comodă în orașele aglomerate, iar firmele din domeniu profită: și-au crescut afacerile și, pentru a-și consolida poziția pe piață, oferă abonamente și introduc noi servicii.
Potrivit datelor colectate din aplicațiile de ride-sharing, tinerii sunt cei mai activi utilizatori. Nu vor griji în trafic, evită stresul parcării și sunt atenți la costuri.
Tânără: „Îmi face drumurile mai ușoare, după un timp primim și reducere.”
De multe ori, o cursă prin aplicație ajunge să fie mai avantajoasă decât lăsarea mașinii într-o parcare. 4 km, de pildă, costă șapte lei, în timp ce parcarea în centru – 24 de lei pe zi”.
Tânăr: „E mai rapid când am nevoie să ajung undeva și știu că nu sunt locuri de parcare.”
Tânără: „La momentul de față mi se pare că autobuzul costă mai mult... deci 8 lei un bilet, prefer să dau 10 lei și să fiu la locație.”
Profituri record pentru compăaniile din domeniu
Companiile din domeniu raportează cifre record. Una dintre ele aproape și-a dublat afacerile anul trecut. Alta a raportat, în ultimul bilanț la ANAF, profit de aproape un milion de euro.
Ana Maria Borlovan, managerul unei companii de ride-sharing: „Este un serviciu care deja a fost folosit de peste trei milioane de utilizatori.”
În aplicațiile de ride sharing au apărut tot felul de opțiuni: de pildă, putem alege tipul mașinii; clasică, premium sau electrică. Avem la dispoziție inclusiv autoturisme care acceptă animale de companie ori putem selecta ca șoferul să fie femeie.
Și la capitolul siguranță, aplicațiile vin cu soluții: partajarea locației în timp real, contacte de urgență și înregistrarea discuțiilor cu șoferul.
Sursa: Pro TV
Etichete:
Dată publicare:
26-07-2025 20:02