Specialiști: Românii se vor orienta și în acest an spre mașini noi în detrimentul celor second-hand
Românii se vor orienta și în acest an spre mașini noi în detrimentul celor second-hand, spun specialiștii din domeniu după ce în 2022 au crescut înmatriculările din acest segment.
Iar producătorii vor încerca să reducă termenele de livrare prin găsirea unor soluții alternative de aprovizionare, mai ales cu semiconductori. În consecință, prețurile vor fi mai mari pentru vehiculele noi.
Numărul mașinilor noi înmatriculate în România în 2022 a crescut cu aproape 7% față de 2021, iar cererea va fi ridicată și anul acesta, spun specialiștii. 2022 a fost un an record și pentru vehiculele electrice. Tendința se va menține și în 2023 datorită programului „Rabla Plus”. Pe de altă parte, încă sunt probleme cu livrarea, dar experții susțin că anul acesta vom vedea îmbunătățirii.
Matas Buzelis, expert în domeniul auto și șeful departamentului de comunicare al carVertical: ”În urmă cu 4 ani dacă cineva a vrut să cumpere o mașină, de obicei alegea propria culoare, echipamentele necesare, dar acum ei cumpără ce este disponibil. Dacă un dealer are o mașină în stoc, ei vor cumpăra acea mașină, nu vor aștepta după mașini pe care le pot echipa cum doresc”.
În contextul inflației globale, vom vedea o creștere ușoară a prețurilor mașinilor noi, estimează specialiștii.
Adrian Sandu - Secretar General ACAROM: „Prețurile la materiile prime sunt într-o continuă modificare și modificare nu în sensul pozitiv ci într-o continuă creștere, astfel încât și prețurile la vehicule urmează să fie actualizate în funcție de acest fapt, totodată se estimează că punerea în aplicare a noului standard euro 7 va pune o presiune și mai mare pe constructorii de automobile, iar echipamentele necesare pentru îndeplinirea acestor standarde vor costa și mai mult”.
Daniel Popescu - jurnalist auto: „Creșterile de dobânzi influențiază posibilitatea oamenilor de a cumpăra mașini în rate”.
În schimb, în cazul mașinilor rulate, prețurile s-ar putea să stagneze sau chiar să scadă, mai ales dacă au peste cinci ani vechime.
Sorin Bălan, directorul de operațiuni al unei platforme de mașini rulate
„Pe tot parcursul anului trecut prețurile pe mașinile rulate pe platforma noastră au crescut în medie cu 18% pe tot parcursul anului, undeva la 15% din acești 18% s-au întâmplat în primul trimestru după care lucrurile s-au stabilizat. Urmând trendul ăsta de stabilizare este posibil să vedem în continuare mai degrabă o stagnare a prețurilor și în anumite segmente o scădere a acestora”.
Anul trecut numărul de mașini noi îmatriculate în Uniunea Europeană a scăzut cu 4,6% față de 2021.