Sondaj INSCOP. Trei sferturi dintre români preferă muzica românească, cu peste 10% mai mulţi decât în urmă cu zece ani
Aproape trei sferturi dintre români preferă muzica românească, procent cu 10% mai mare decât în urmă cu zece ani, relevă un sondaj realizat de INSCOP Research la comanda News.ro.
În ceea ce priveşte preferinţele muzicale în funcţie de opţiunile politice, votanţii PSD şi AUR aleg în proporţie de peste 86% muzica românească, 71% dintre cei ai PNL preferă muzica românească, iar în cazul celor ai USR procentul este de 54,4%.
Întrebaţi ce preferă mai mult, muzica românească sau muzica străină, 74.8% dintree cei chestionaţi indică muzica românească (faţă de 64.2% în septembrie 2013), iar 19.3% pe cea străină (faţă de 32% în septembrie 2013). Ponderea non-răspunsurilor este de 5.9% din total eşantion (faţă de 3.8% în septembrie 2013).
Alegeri 2024
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
11:57
Ce salariu are președintele României. Unde se situează Klaus Iohannis față de alți șefi de stat din Europa
Votanţii PSD şi AUR preferă în proporţie de peste 86% muzica românească, cei ai PNL în proporţie de 71,3%, iar cei ai USR în proporţie de 54,4%.
Procentele femeilor şi bărbaţilor care optează pentru muzica românească sunt comparabile, 79% - 71%.
Pe categorii de vârstă, cei mai numeroşi asculători de muzică românească se regăsesc în categoriile 45 - 59 de ani, 80% şi peste 60 de ani, 85%.
Muzica românească este preferată de 91% dintre cei cu educaţie primară, de 79% dintre cei cu educaţie medie şi de 44% dintre cei cu educaţie superioară.
Cei mai mulţi ascultători de muzică românească sunt în mediul rural - 86% şi cei mai puţini sunt în Capitală - 48%.
Procentele diferă şi în funcţie de regiuni, venituri, nivelul de utilizare a reţelelor sociale, conform datelor socio-demografice.