Pui de urs,mort după ce a fost lovit de două mașini pe A1. Își căuta mama
Pericol uriaş pentru şoferi, dar şi pentru animale, pe A1. Un pui de urs a fost lovit mortal de un TIR, în localitatea Cristian din judeţul Sibiu.
Ursul a escaladat gardul de protecţie înalt de un metru şi jumătate, chiar în apropierea unui ecoduct. Scenele sunt cutremurătoare. Când a ajuns pe şosea, animalul a fost lovit de un camion, din care a ricoşat apoi într-un autoturism.
În luna august, alte două sălbăticiuni au sfârşit în acelaşi mod. Strigător la cer este că aceste incidente extrem de grave se pot petrece zilnic.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Bietul animal a forţat gardul şi a ajuns pe autostradă. A fost pasul lui către moarte, dar şi un pericol cumplit pentru şoferi. Izbit de TIR şi aruncat apoi într-o altă maşină, puiul, aflat probabil în căutarea mamei, nu a supravieţuit. Era aproape de unul dintre pasajele special construite pentru sălbăticiuni. Sunt peste 30 de astfel de treceri pe sub autostradă.
De altfel, alţi doi urşi au fost omorâţi în luna august, la patru kilometri distanţă. Şi nu este singurul loc cu probleme.
Traseul autostrăzii Târgu Mureș-Iași, aflată în stadiu de proiect, şi care ar urma să lege Transilvania de Moldova, trece şi acesta prin multe zone aflate chiar lângă pădure. Aici trăiesc sute de lupi, urşi, cerbi, dar şi exemplare rare de feline, cum ar fi râsul său pisica sălbatică.
Mai multe organizaţii, împreună cu Ministerul Transporturilor şi cel al Mediului, lucrează la proiectul TRANSGREEN, prin care vor fi construite ecoducte pentru animale. Proiectul are o finanţare de aproape 2.5 milioane de euro.
Iulia Vizi, reprezentat grupul Milvus: ”Am reuşit să luăm peste 5 mii de fotografii, ceea ce ne indică în mod cert deja care sunt acele cordiodare pe care animalele le folosesc."
Papp Tamaş, preşedinte grupul Milvus: "Este cu atât mai important, că în ultimele zile pe alte porţiuni de autostradă sunt accidente din cauza animalelor."
În plus, în afara ecoductelor, o soluţie eficientă ar fi montarea pe gardurile autostrăzii a unor dispozitive electrice care să ţină urşii la distanţă. Aceştia sunt foarte buni căţărători, iar gardurile clasice nu reprezintă o piedică în calea lor.
Domokos Csaba, specialist ecolog: "Ursul se caţără lejer la 20 metri înălţime, un gard de plasa de 1 metru jumătate nu reprezintă un obstacol pentru această specie. Dar şi cerbul carpatin sare peste un gard de 1,80."
Silviu Chiriac, managerul proiectului Wolf Life: ”Cele mai eficiente sunt gardurile electrice, care vor dirija animalele de talie mare către bioduct."
Pe de altă parte, parlamentarii ar putea modifica Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic. Şoferii care vor fi implicaţi în accidente cu animale sălbatice, produse pe şoselele publice, vor fi despăgubiţi de stat sau de administratorul drumului.
Însă numai în situaţia în care acesta din urmă nu a montat indicatoare prin care să avertizeze că zona poate fi traversată de către sălbăticiuni.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!