Gafă a Ministerului Turismului. Poza prin care este promovată România la Berlin
O gafă a Ministerului Turismului a pus încă o pată rușinoasă, dacă mai era cazul, pe imaginea României, la târgul de turism din Berlin.
Pe panoul de promovare a țării noastre apărea o fotografie neinspirată cu un bărbat cu burta dezgolită, în șosete albe, în iarbă și cu capul între mâini. Vinovatul a fost dat afară din minister. Oficialii încearcă acum să atragă turiștii nemți prin negocieri directe cu tour-operatorii mari din Germania.
Aceasta este imaginea care ar fi trebuit să îi convingă pe nemți că România este o țară care merită să fie vizitată. Un bărbat pe jumătate dezbrăcat, cu tricoul ridicat peste burtă și cu șosete albe, așezat lângă un gard.
Când și-au dat seama de gafă, cei de la stand au încercat să acopere bărbatul din fotografie cu o boxă. Dar au atras și mai tare atenția, mai ales că fotografia a reprezentat standul Româniai timp de 5 zile la unul dintre cele mai importante târguri de turism din lume.
Pentru a participa, Ministerul Turismului a plătit 65.000 de euro.
Bogda Trif, ministrul Turismului: "Din păcate am avut și această sincopă, pentru mine inexplicabilă. Cel care trebuia să trimită poze, trebuia să le verifice. Nu mai lucrează la Ministerul Turismului, și-a încetat raporturile de muncă, i-am solicitat demisia. A plătit pentru indolență. El s-a ocupat. El a avut jobul să verifice, să trimită pozele, el s-a ocupat de stand. Este normal să plătească pentru asta."
Nu a fost singura gafă. Pe panoul de prezentare a orașului Sighișoara a fost scris greșit în germană numele lui Vlad Țepeș, zis și Dracula.
Aceste incidente au apărut chiar în Germania, țara care a scos anul trecut România din cataloagele de promovare. Ministerul Turismului a reușit să convingă, totuși, unul dintre marii operatori din turism să reintroducă țara noastră printre destinații. Dar pentru că ofertele au fost deja tipărite, acest lucru se va întâmpla abia anul viitor.
Director: "S-a ajuns la concluzia că în momentul de față România nu poate fi promovată și nu doar promovată, ci vândută decât sub formă de turism organizat. Turismul individual fiind foarte mult afectat într-adevăr de infrastructură. La ce mă refer la infrastructură, timpul foarte îndelungat și costurile foarte mari pe care le are un turist străîn în momentul în care rezervă să zicem un hotel pe litoral. Trebuie să își cumpere un bilet de avion individual, are nevoie de un transport privat când ajunge în România până la locație".
Ministerul Turismului va avea anul acesta un buget de 13 milioane de lei pentru promovare. Suma este mai mică decât în 2017 cu 8 milioane de lei, pentru că anul trecut banii nu au fost cheltuiți.
Asta în condițiile în care România nu are nici măcar un film oficial de promovare, spre deosebire de Grecia, de exemplu, care are câteva sute.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, turism, promovare, gafa, Ministerul Turismului,
Dată publicare:
14-03-2018 18:24