TAROM anuleaza cursele catre Bruxelles. Statul roman pune la dispozitie o nava speciala celor care cer repatrierea

×
Codul embed a fost copiat

Dupa producerea atentatelor din Belgia, autoritatile de la Bucuresti s-au mobilizat in doua directii. Pe de o parte cauta posibile victime cu cetatenie romana, si pentru asta au infiintat linii telefonice speciale.

Pe de alta parte, dupa inchiderea aeroportului din Bruxelles si redirectionarea pasagerilor Tarom catre Amsterdam - statul roman pregateste o aeronava speciala pentru repatrierea celor care vor sa se intoarca in tara.

Singurele avioane care au decolat de pe aeroportul Henri Coanda si au aterizat in Belgia au fost cele ale companiilor low-cost si nu au aterizat la Bruxelles, ci la aeroportul din Charleroi, la 70 de kilometri distanta de capitala Belgiei.

TAROM avea doua curse dus-intors Bucuresti-Bruxelles, Bruxelles-Bucuresti, care au fost anulate si acelasi lucru se intampla si cu cele de maine.

Citește și
bomba metrou Bruxelles
Filmul atentatelor de la metroul din Bruxelles, soldate cu 20 de morti. "S-au spart toate geamurile si s-au deschis usile"
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Aeroportul Zavantem va ramane inchis si miercuri.

Bruxelles-ul poate sa para departe de Bucuresti, insa in linie dreapta sunt mai putin de 2000 de km. Asa ca este normal nivelul de ingrijorare crescut si din partea autoritatilor romane, mai ales ca sunt multi cetateni romani in Bruxelles.

Ministrul Afacerilor Externe din Romania a facut deja o celula de criza si exista o echipa de urgenta pregatita la Bucuresti, care se poate deplasa oricand la Bruxelles, daca este nevoie. Pe de alta parte Bucurestiul tine permanent legatura cu misiunile diplomatice de acolo pentru a vedea daca nu exista victime in randul concetatenilor nostri. Deocamdata vestile par sa fie positive

Situatia curselor aeriene de la Bucuresti la Bruxelles si retur este urmatoarea: marti, Tarom avea doua curse dus-intors planificate. Ambele curse au fost anulate, iar aceeasi situatie va fi si maine. Aeroportul Zaventem ramane inchis pana miercuri dimineata la 07:00, ora locala.

Cel mai probabil, cateva zile de acum incolo, principalul aeroport din Bruxelles ramane inchis. Singurele curse care zboara sunt cele low cost, care decoleaza de pe aeroportul Otopeni si ajung la Charleroi, aflat la 68 de kilometric de Bruxelles.

Cursa care a plecat marti dimineata din Bucuresti spre Bruxelles, in jurul orei 07:00 dimineata, se afla la jumatatea zborului in momentul in care a fost comis dublul atentat terorist la aeroportul Zaventem. Acea cursa a fost redirectionata catre Amsterdam, in Olanda.

Tot acolo, catre aceeasi destinatie, va pleca marti seara un avion transatlantic, unul dintre cele doua nave Air Bus pe care Romania le are pentru repatrierea atat a celor 28 de pasageri din cei 83 care vor sa se intoarca in Bucuresti, dar si pentru cetatenii romani care vor trebui sa ajunga cumva de la Bruxelles in Olanda, apoi vor fi imbarcati in aceasta nava, care va ajunge in Romania in aceasta noapte, dupa miezul noptii.

Romanii care s-au intors marti dupa-amiaza din Belgia s-au imbarcat in curse low cost pe aeroportul Charleroi, aflat la 68 de kilometri de Bruxelles. Oamenii spun ca tensiunea si teama se simt acolo la fiecare colt de strada.

Cei care au venit povestesc ca au fost controlati i-au imbarcat repede: "E tensiune pe strazi si politistii umbla inarmati pana in dinti"

Si romanii care sunt nevoiti sa plece acum spre Belgia spun ca sunt ingrijorati de intreaga situatie.

Femeie: Plecam cu inima indoita lucrurile s-au schimbat si arabii s-au radicalizat.

Cu emotii au calatorit si romanii care au plecat dimineata din Bucuresti cu o cursa Tarom care trebuia sa aterizeze la Bruxelles. De cum s-a aflat insa despre atentatele teroriste, avionul a fost redirectionat spre Amsterdam.

Cristian "Robo" Novac : "Eram in avion si am inceput sa primesc mesaje daca sunt bine, daca sunt ok si nici nu stiam ce se intampla. de abia dupa cateva minute am auzit ca zicea capitanul ca o sa ne devieze spre Amsterdam. Apoi am intrat noi pe net si ne-am dat seama ca o fost atentatul. Iti dai seama ca am fost norocosi, toti ne-am gandit ce se putea intampla.

Rosana Capraru, pasager in avion : "Au venit cei de la ambasada si incearca sa gaseasca solutii sa ne intoarcem acasa
Reporter: In avion cum a fost atmosfera? Stiati ce se intampla?
Rosana Capraru, pasager in avion: Nu, noi nu am stiut. La un moment dat, inainte, chiar de a ateriza i s-a spus ca vom ateriza la Amsterdam, pentru siguranta si cand am ajuns, ne sunau familiile care erau disperate si le spuneam ca suntem in regula, am ajuns bine. Asa am aflat ce s-a intamplat. Am avut noroc efectiv, ca n-am aterizat acolo. "

28 dintre cei 83 de romani care au fost nevoiti sa aterizeze la Amsterdam se vor intoarce in noaptea aceasta acasa cu o cursa speciala Tarom.

Maria Grapini, europarlamentar: "I-am sfatuit sa se intoarca inapoi in Romania. Da, pentru ca aici a mai aparut la scurt timp o bomba foarte aproape de cladirea noastra, e alerta grad 4 maximum. Noi suntem tinuti in cladire, nu avem voie sa iesim. Acolo e un pic de dezordine la Amsterdam, sunt multe avioane redirijate."

Infricosati sunt si calatorii care au venit de la Bruxelles la Bucuresti. Acestia s-au imbarcat intr-o cursa care a decolat de pe aeroportul Charleroi, aflat la 70 de km distanta de locul atacurilor.

Si totusi au fost si romani care au vrut neaparat sa ajunga astazi la Bruxelles. Pana in prezent compania Tarom a anulat 5 curse, in si din Bruxelles, inclusiv pe cele programate miercuri.

TAROM si Blue Air anuleaza cursele spre Bruxelles

Catre dezastrul de la Bruxelles mergea dimineata si un avion plin cu romani. Pasagerii au aflat insa ce s-a intamplat abia in momentul in care pilotul i-a anuntat ca vor ateriza la Amsterdam, din motive de siguranta. Intre calatori, erau si 30 de tineri, care urmau sa viziteze Parlamentul European, la invitatia euro-parlamentarului Maria Grapini.

Cursa Tarom 371 a decolat dimineata la 7:30 de pe aeroportul Henri Coanda. Avionul urma sa ajunga la Bruxelles la 9:10 - practic la o ora distanta de primul atentat. 81 de pasageri se aflau la bord.

UPDATE TAROM anuleaza cursele de miercuri

"Avand in vedere atentatele sangeroase care au avut loc in aceasta dimineata la Bruxelles, compania TAROM comunica pasagerilor ca zborurile TAROM OTP-BRU-OTP (RO 372, RO 373, RO 374 din data 22 martie 2016 si RO 371, RO 372 din 23 martie) se anuleaza. Pasagerii care detin bilete pe aceste zboruri vor fi acceptati la imbarcare pe toate cursele operate de TAROM din Amsterdam, Paris, Frankfurt, Munchen si Londra din 22 si 23 martie", spun reprezentantii operatorului aerian, intr-un comunicat remis, marti, AGERPRES.

UPDATE: Blue Air modifica ora unui zbor de miercuri

Avand in vedere gradul ridicat de incertitudine in privinta momentului de redeschidere a Aeroportului Bruxelles Zaventem, compania Blue Air, pentru a reduce la minim disconfortul creat de aceasta situatie de forta majora, isi anunta pasagerii care au bilete pentru zborul 0B123/124 Bucuresti – Bruxelles – Bucuresti de maine, 23 martie 2016, ca acesta va fi reprogramat in cursul dupa-amiezii de maine cu urmatorul orar de zbor:

0B123 17:05 Bucuresti – 19:00 Bruxelles
0B124 19:45 Bruxelles – 23:30 Bucuresti

UPDATE: Blue Air anuleaza cursa de la Bacau

Compania aeriana Blue Air anuleaza cursa Bacau-Bruxelles-Bacau, din cauza exploziilor care au avut loc marti dimineata la aeroportul si metroul din Bruxelles.

"Avand in vedere evolutia nefericita a evenimentelor din Bruxelles, compania Blue Air comunica pasagerilor sai ca, in interesul sigurantei tuturor, zborul 0B223/224 Bacau - Bruxelles - Bacau de astazi, 22 martie 2016, este momentan anulat, pasagerii fiind rugati sa ne contacteze pentru a le oferi alternative in urmatoarele zile. Pentru moment, transportul in orasul Bruxelles este complet blocat, fiind astfel in imposibilitatea de a organiza transferul pasagerilor catre alte aeroporturi", se spune intr-un comunicat al companiei.

UPDATE: Un alt zbor spre Bruxelles a fost anulat

Compania TAROM informeaza ca, din cauza situatiei de criza de pe aeroportul din Bruxelles zborul TAROM RO373 cu destinatia Bruxelles, prevazut sa decoleze astazi 22 martie 2016 la ora 16.50 se anuleaza.

Aeronava B737 – 700 a companiei TAROM, cu numar de zbor RO 371 care a decolat de la Bucuresti la ora 07.20, cu destinatia Bruxelles, avand la bord un numar de 83 de pasageri a fost redirectionata catre aeroportul din Amsterdam.

Compania este in permanenta legatura cu reprezentantii Ambasadei Romaniei la Haga in vederea asigurarii suportului necesar pentru pasagerii si cetatenii romani.
Vom reveni cu informatii suplimentare.

UPDATE: Avionul a aterizat cu bine la Amsterdam.

"Cursa TAROM Bucuresti-Bruxelles de la ora 7:20 va ajunge la Amsterdam. La bordul aeronavei sunt 83 de pasageri care se afla in siguranta", a declarat Teo Postelnicu, reprezentant al serviciului Comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

"Tinand cont de explozia care a avut loc pe aeroportul din Bruxelles, terminalul Plecari, compania TAROM informeaza faptul ca aeronava B737 - 700 a companiei TAROM, cu numar de zbor RO 371, care a decolat de la Bucuresti la ora 7,20, cu destinatia Bruxelles (...) se afla in zbor in acest moment si a fost redirectionata catre aeroportul din Amsterdam", se spune intr-un comunicat al TAROM.

Urmatoarea cursa TAROM cu destinatia Bruxelles este programata la ora 16:50.

Situatia pasagerilor TAROM de pe cursele Bucuresti-Bruxelles si retur din data de 22 martie 2016

Compania aeriana TAROM a oferit un comunicat oficial despre starea pasagerilor de pe cursele din Bucuresti spre Bruxelles si retur, din data de 22 martie 2016:

"Conform comunicarilor noastre anterioare zborul Tarom RO371 Bucuresti – Bruxelles, cu 83 de pasageri la bord a fost redirectionat catre Amsterdam, datorita incidentelor care au avut loc, in aceasta dimineata, pe aeroportul din Bruxelles. 28 dintre pasagerii care au aterizat la Amsterdam au decis sa se intoarca in tara motiv pentru care au fost reprotejati pe zborul TAROM RO364 Amsterdam – Bucuresti, din aceasta seara.

Zborul TAROM - RO 373 Bucuresti –Bruxelles care trebuia sa decoleze de la Bucuresti la ora 16.50 a fost anulat. Pasagerii, care au dorit sa mai calatoreasca, au fost reprotejati pe zborul Tarom RO 363 cu destinatia Amsterdam, cu estima de decolare de la Otopeni, la ora 18.06.

In acest sens TAROM a pus la dispozitie o aeronava Airbus A310, cu o capacitate de 209 locuri, care va permite transportul tuturor pasagerilor.

Pasagerii care nu au dorit sa calatoreasca astazi, vor fi acceptati la imbarcare pe toate cursele operate de TAROM din Amsterdam, Paris , Frankfurt, Munchen si Londra din 22 si 23 martie."

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Citește și...
Explozii in Bruxelles. Raiduri pentru capturarea celui de-al 3-lea suspect. Legatura cu teroristul "MOST WANTED" al Europei

Europa a fost zguduita marti dimineata de exploziile produse in capitala belgiana Bruxelles. Atentatele teroriste au luat cel putin 31 de vieti si au lasat peste 250 de raniti. Tara este in alerta terorista maxima.

Filmul atentatelor de la metroul din Bruxelles, soldate cu 20 de morti.

Teroristii au lovit nu doar principalul aeroport al capitalei belgiene, ci si metroul din Bruxelles. O explozie a avut loc intr-o garnitura de metrou oprita in statia Maelbeek, aproape de cartierul institutiilor europene.

Marturiile romanilor care se aflau pe aeroportul din Bruxelles.
Marturiile romanilor care se aflau pe aeroportul din Bruxelles. "Ne-am inchis in birou si ne-am bagat sub masa"

Mai multi romani au fost surprinsi de explozia teribila de marti de pe aeroportul din Bruxelles. Ei au apelat la Facebook pentru a-si linisti prietenii.

Recomandări
Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite

Preşedintele francez Emmanuel Macron a pledat joi pentru o apărare europeană mai puternică şi mai integrată.

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1

Potrivit News.ro, procurorii au decis, joi, trimiterea în judecată a primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, care este acuzată de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.

Ce ar fi provocat gaura misterioasă care a apărut în oraşul prahovean Slănic. „Nimeni nu știe ce e dedesubt”

Este alertă la Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.