CNAIR a semnat cel mai mare contract din istoria sa pentru un tronson de autostradă. Aproape 7 miliarde de lei pentru 41 km

×
Codul embed a fost copiat

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat joi cel mai mare contract din istoria sa pentru realizarea unui tronson de autostradă.

6,62 de miliarde de lei va plăti statul pentru 41 de kilometri de șosea de mare viteză în județul Sălaj.

Pe această bucată de autostradă va fi construit și cel mai lung tunel, de la noi din țară.

Șoseaua pentru care Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti 6,62 miliarde de lei face parte din autostrada Transilvaniei.

Drumul de mare viteză se va întinde între Poiana Sălajului și Nușfalău, în județul Sălaj. O asociere de constructori turci se va ocupa de proiectare și de construcție. Pe această porțiune de autostradă, cea mai complexă lucrare va fi făcută la tunelul Meseș.

Citește și
oameni strada
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Cel mai lung tunel rutier din ţara noastră se va întinde pe o distanţă de 3 km şi va străpunge dealul Meseș prin 2 galerii unidirecționale. În plus, secţiunea care va cuprinde şi tunelul va avea kilometri întregi de viaducte poduri şi pasaje.

Din autostrada Transilvaniei cea mai așteptată porțiune este cea de pe Valea Prahovei.

Aceată lucrare este împărțită în două loturi, între Ploiești și Comarnic și Comarnic și Brașov.

În total sunt puțin peste o sută de kilometri. Pentru zona montană pe care trebuie să o traverseze autostrada pe Valea Prahovei nu au fost terminate nici măcar studiile geotehnice. Iar termenul pentru finalizarea studiului de fezabilitate, stabilit pentru această lună, va fi prelungit.

La Ministerul Transporturilor acest detaliu se pierde într-o imagine de ansamblu.

Sorin Grindeanu, Ministerul Transporturilor:
„Sunt în execuție 700 de km de autostradă în România. Trebuie să menținem acest ritm și în anii viitori ca să ajungem să avem o rețea eficientă în România. Pentru asta, trebuie să avem bani”.

Ionuț Ciurea, Director Executiv al Asociației Pro Infrastructura:
„Îmi vine greu să cred că România o să găsească multe miliarde ca să ducă în perioada 2028-2030 toate șantierele în care e angajată”.

De exemplu, pentru bucata din autostrada A8 dintre Sărățeni și Pipirig, de 117 kilometri, Compania Națională pentru Investiții Rutiere vrea să obțină din fondurile europene 26 de miliarde de lei.

Gabriel Budescu, Directorul CNIR:
„Pe aceste loturi avem 38 de tuneluri şi peste 100 de poduri şi pasaje pentru zona de munte avem finanțare certă”.

Pentru bucata de autostradă dintre Târgu Neamț, Iași și Ungheni, tot parte din A8, în acest moment nu există finanțare. S-au găsit însă peste 30 de milioane de lei pentru „Podul de Flori”, primul pod la nivel de autostradă peste Prut - parte din Autostrada Unirii.

Viceprimar Comuna Ungheni: „S-au început lucrările la drumurile de acces DN 28C. Aceste drumuri vor face legătura către șantierul la podul peste Prut.”

Lucrările la Podul de Flori ar urma să înceapă peste două săptămâni.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Economia României rămâne pe plus, chiar dacă avansul e mai lent față de anii trecuți. Cel mai vizibil semnal este scăderea consumului: în octombrie, vânzările din magazinele fizice și online au coborât pentru a treia lună la rând.

România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă
România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă

România rămâne atractivă pentru companiile străine, care anunță investiții în fabrici noi sau extinderi ale celor prezente. Nemții, de exemplu, vin cu bani mulți în Arad și Sibiu.

Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE
Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE

La aproape un deceniu după referendumul privind Brexit-ul, Marea Britanie s-a îndepărtat brusc de traiectoria pe care o avea înainte de anul 2016, ajungând la o eroziune lentă și constantă a investițiilor, productivității și poziției sale globale.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.