CNAIR a semnat cel mai mare contract din istoria sa pentru un tronson de autostradă. Aproape 7 miliarde de lei pentru 41 km
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat joi cel mai mare contract din istoria sa pentru realizarea unui tronson de autostradă.
6,62 de miliarde de lei va plăti statul pentru 41 de kilometri de șosea de mare viteză în județul Sălaj.
Pe această bucată de autostradă va fi construit și cel mai lung tunel, de la noi din țară.
Șoseaua pentru care Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti 6,62 miliarde de lei face parte din autostrada Transilvaniei.
Drumul de mare viteză se va întinde între Poiana Sălajului și Nușfalău, în județul Sălaj. O asociere de constructori turci se va ocupa de proiectare și de construcție. Pe această porțiune de autostradă, cea mai complexă lucrare va fi făcută la tunelul Meseș.
Cel mai lung tunel rutier din ţara noastră se va întinde pe o distanţă de 3 km şi va străpunge dealul Meseș prin 2 galerii unidirecționale. În plus, secţiunea care va cuprinde şi tunelul va avea kilometri întregi de viaducte poduri şi pasaje.
Din autostrada Transilvaniei cea mai așteptată porțiune este cea de pe Valea Prahovei.
Aceată lucrare este împărțită în două loturi, între Ploiești și Comarnic și Comarnic și Brașov.
În total sunt puțin peste o sută de kilometri. Pentru zona montană pe care trebuie să o traverseze autostrada pe Valea Prahovei nu au fost terminate nici măcar studiile geotehnice. Iar termenul pentru finalizarea studiului de fezabilitate, stabilit pentru această lună, va fi prelungit.
La Ministerul Transporturilor acest detaliu se pierde într-o imagine de ansamblu.
Sorin Grindeanu, Ministerul Transporturilor: „Sunt în execuție 700 de km de autostradă în România. Trebuie să menținem acest ritm și în anii viitori ca să ajungem să avem o rețea eficientă în România. Pentru asta, trebuie să avem bani”.
Ionuț Ciurea, Director Executiv al Asociației Pro Infrastructura: „Îmi vine greu să cred că România o să găsească multe miliarde ca să ducă în perioada 2028-2030 toate șantierele în care e angajată”.
De exemplu, pentru bucata din autostrada A8 dintre Sărățeni și Pipirig, de 117 kilometri, Compania Națională pentru Investiții Rutiere vrea să obțină din fondurile europene 26 de miliarde de lei.
Gabriel Budescu, Directorul CNIR: „Pe aceste loturi avem 38 de tuneluri şi peste 100 de poduri şi pasaje pentru zona de munte avem finanțare certă”.
Pentru bucata de autostradă dintre Târgu Neamț, Iași și Ungheni, tot parte din A8, în acest moment nu există finanțare. S-au găsit însă peste 30 de milioane de lei pentru „Podul de Flori”, primul pod la nivel de autostradă peste Prut - parte din Autostrada Unirii.
Viceprimar Comuna Ungheni: „S-au început lucrările la drumurile de acces DN 28C. Aceste drumuri vor face legătura către șantierul la podul peste Prut.”
Lucrările la Podul de Flori ar urma să înceapă peste două săptămâni.
Sursa: Pro TV
Etichete: CNAIR, autostrada, contract, valea prahovei,
Dată publicare:
10-04-2025 19:26