CFR, mesaje contradictorii în 48 de ore. Au avertizat că falimentează, acum asigură că situația e sub control

×
Codul embed a fost copiat

Sunt noi probleme pe calea ferată. Conducerea CFR avertizează că unele trenuri ar putea fi suspendate. Compania riscă să intre într-un blocaj financiar, și asta pentru că banii primiți de la stat nu ajung pentru acoperirea cheltuielilor curente.

Autoritățile promit că vor găsi soluții pentru a evita o criză în transportul feroviar.

Cu un buget mai mic cu 20% față de anul trecut, conducerea CFR Călători susține că a rămas fără bani iar din aceasta cauza există riscul ca unele trenuri să nu mai circule.

Întâi au amenințat cu suspendarea trenurilor

Informațiile alarmante apar într-un document pe care operatorul feroviar l-a transmis la sfârșitul săptămânii Ministerului Transporturilor, și în care cere sume mai mari ca să-și acopere cheltuielile.

Banii vin de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară iar președintele instituției susține că pentru moment, bugetul nu permite alocări suplimentare.

Citește și
cfr calatori
Risc de blocaj în transportul feroviar. CFR Călători avertizează că ar putea intra în incapacitate de plată

Mihai Barbu, președinte ARF: Sunt probleme la nivelul companiei CFR Călători pentru plata utilităților și celorlalte lucruri, invocau plata motorinei către furnizori. Dumnealor doresc mai mult bani. Într-adevăr anul trecut au primit mai mulți bani, dar anul acesta va trebui să aibă o altă aprobare. Noi vom discuta dacă există această posibilitate.

CFR Călători are nevoie în fiecare lună de 365 de milioane de lei, din care alocă 80 de milioane doar pentru salariile angajaţilor. Motorina costă 30 de milioane de lei, iar energia electrică încă 40 de milioane de lei. Mai este nevoie de bani și pentru reparații, tichete de masă sau plăți făcute pentru diverși furnizori.

Rodrigo Maxim, lider de sindicat: Problema este că dacă se dă bani mai puțini, 30 de lei pe 3 km, în loc de 47 de lei - nu sunt bani suficienți pentru plata furnizorilor, riscăm să se oprească trenurile care sunt pe diesel, care sunt pe motorină pentru că nu sunt bani de plata motorinei și în această situația. În România mai mult de 60% nu este electrificată și atunci se vor opri foarte multe trenuri pe calea ferată din total prestatie de 80%.

Conducerea CFR s-a râzgândit

În două zile, CFR a transmis comunicate de presă cu mesaje diferite. Dacă în primul sugera posibilitatea unei crize financiare, acum conducerea a adoptat un ton împăciutor.

Într-o notă mai optimistă, conducerea CFR dă asigurări că nu își va sista activitatea și nu există riscul unui faliment al companiei. Râmân totuși întrebări legate de modul în care operatorul feroviar își gestionează bugetul. La începutul anului, de exemplu, CFR Călători a anunțat că va renunța la 240 de trenuri, în special curse neprofitabile, cu puțini călători. Sindicatele spun însă că s-a ajuns în această situația din lipsă de fonduri și de personal.

Problemele vechi rămân și acestea. La prânz, două garnituri care veneau în București de la Pitești și Iași aveau între 85 și 45 de minute întârziere.

Tânăr: Am pierdut astăzi trei trenuri doar pentru că am stat undeva la 45 de minute la coadă, mi se pare incredibil. Două case deschise și 250 de persoane erau acolo. Poate să se automatizeze puțin mai mult, iar sistemul să fie mai fluent. Aparatele de aici din gară nu sunt folosite.

Deși tot mai multe locomotive vechi sunt modernizate cu bani europeni acordați prin PNRR, încă sunt mari întârzieri la livrarea trenurilor noi.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
Citește și...
CFR Călători revine, după două zile, cu „explicații”: Am scris „risc de faliment” pentru că nu există un astfel de pericol
CFR Călători revine, după două zile, cu „explicații”: Am scris „risc de faliment” pentru că nu există un astfel de pericol

CFR Călători a transmis că nu își sistează activitatea și nici nu intră în faliment, asta după ce în urmă cu două zile a spus că s-ar putea ajunge într-o astfel de situație.

Risc de blocaj în transportul feroviar. CFR Călători avertizează că ar putea intra în incapacitate de plată
Risc de blocaj în transportul feroviar. CFR Călători avertizează că ar putea intra în incapacitate de plată

CFR Călători avertizează că fondurile insuficiente și veniturile mai mici decât cele așteptate pentru 2025 pot afecta grav transportul public de pasageri.

CFR Călători pune noi trenuri în circulație. Pe ce rută vor circula garniturile modernizate cu bani din PNRR
CFR Călători pune noi trenuri în circulație. Pe ce rută vor circula garniturile modernizate cu bani din PNRR

CFR Călători informează că, începând de marţi, respectiv de miercuri, vor circula patru noi trenuri pe ruta Braşov-Bucureşti Nord-Constanţa şi retur.

Recomandări
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova trasmite joi dimineaţă că în zonele montane ninge viscolit, fapt ce îngreunează acţiunile de deszăpezire.

Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”
Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”

Nadia Comăneci, cel mai titrat sportiv român la Jocurile Olimpice, a postat în social media un mesaj de Sărbători, în care menţionează faptul că urmează un an olimpic.  

Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”
Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”

Numărul cazurilor de gripă în București s-a mărit în această perioadă, ajungând la aproximativ 80 de persoane care se prezintă într-o zi la camera de gardă, afirmă Dr. Adrian Marinescu, managerul Institutului de Boli Infecţioase Matei Balş din Capitală.