Centura Capitalei a primit cea mai mică notă din partea experţilor europeni. Şeful CNAIR: "Ne-au deschis ochii"

×
Codul embed a fost copiat

"Faceţi de urgenţă încă o centură în jurul Bucureştiului, altfel riscaţi să vă blocaţi complet." Este avertizarea experţilor de la Banca Europeană de Investiţii, care au monitorizat actuala centură.

Rezultatele ar trebui să îi sperie, pe responsabilii din transporturi: în curând şoseaua de centură nu va mai putea susţine traficul. Însă răspunsul autorităţilor, este acelaşi din ultimii 20 de ani: "organizăm licitaţii".

Circulaţia de pe actuala centură a Capitalei este un coşmar. S-au convins şi experţii Băncii Europene de Investiţii, care au monitorizat traficul şi au dat note intersecţiilor. Calificativul A fiind cel mai mare, iar F, cel mai prost. Dezastrul era previzibil. Toate intersecţiile controlate au luat F, cu o singură excepţie. Experţii au calculat câte maşini trec în fiecare oră pe centură şi câte vor trece în următorii ani.

Ritmul achiziţiei de maşini în România creşte ameţitor, în special, în Bucureşti. Astfel, dacă nu se va investi pe centură, circulaţia se va bloca. Anul trecut pe aici au mers 40 de mii de maşini pe oră. În 2020 pe aici vor trece aproape 65 de mii de maşini pe oră, iar în 2040 vor fi 130 de mii de maşini pe oră.

Citește și
muncitori care astupa o groapa
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Fără o nouă centură, regiunea Bucuresti-Ilfov va face implozie, recunosc şi autorităţile locale. Marian Petrache, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov: "Va muri din punct de vedere economic, dacă nu se face A0. Trebuia separat traficul greu de ultimul inel pentru Bucureşti. Inelul acesta trebuie să fie pentru traficul uşor."

Aşa că specialiştii Băncii Europene îi sfătuiesc pe responsabili să construiască urgent o nouă centura. Să fie în regim de autostrada şi să se numească A0. Lucrările ar trebui să înceapă în 2019, să coste 1,8 miliarde de euro şi să fie gata în 2024. Responsabilii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţin că rezultatul studiului a fost pentru ei. o revelaţie, deşi de ani de zile şoferii se plâng de traficul imposibil de pe centura..

Ştefan Ioniţă, directorul CNAIR: "Practic ne-au deschis ochii şi ne-au spus 'apucaţi-vă şi faceţi la regim de autostradă pentru că asta trebuie să faceţi'. Pentru inelul zero, vom avea atribuite contractele, eu sper în luna aprilie să avem antreprenori. Începem lucrările din martie anul viitor"

Atenţie, revelaţia funcţionează doar pentru jumătatea de sud a noii centuri în regim de autostradă. Bucată de nord nu a fost deocamdată nici măcar scoasă la licitaţie. În plus, directorul CNAIR susţine că nu va abandona nici actuala centură: va înveşti în intersecţiile problema şi va extinde la două benzi anumite porţiuni. Din păcate, sunt doar promisiuni, în condiţiile în care lucrările licitate şi atribuite sunt blocate de birocraţie şi nepăsare.

Asta deşi sunt bani europeni şi pentru centura nouă şi pentru refacerea celei existente.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Inundație uriașă pe Centura de nord a Capitalei, modernizată anul trecut
Inundație uriașă pe Centura de nord a Capitalei, modernizată anul trecut

Centura de nord a Capitalei a fost inundată miercuri, în zona Rudeni, parte din secțiunea A1-DN7 inaugurată anul trecut de fostul ministru Răzvan Cuc.

Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA III. O companie din Giurgiu al cărei director este prieten cu şefi din Compania de drumuri şi miniştri ai Transporturilor este cea care asfaltează şi plombează centura Capitalei.

România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă
România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA I. România a rămas singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Pe cel mai important nod rutier al ţării se circulă încet, periculos şi foarte scump.

Centura Bucureștiului vs Centura Sofiei. Ei au 5 benzi și giratorii suspendate, noi facem slalom printre gropi
Centura Bucureștiului vs Centura Sofiei. Ei au 5 benzi și giratorii suspendate, noi facem slalom printre gropi

Bucureștiul a rămas singura capitală europeană fără o centură ocolitoare modernă. Șoferii care folosesc Centura Capitalei își distrug mașinile în gropi și pierd timp și carburant.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.