Grecia: o singura tara in criza, doua stiluri diferite de a face de turism
Probleme serioase pentru operatorii de turism din Grecia, confruntati cu a treia crestere de TVA de la inceputul verii. De teama ca si-ar putea pierde clientii, si asa putini, patronii prefera sa reduca din profit decat sa ridice preturile.
Exista insa si locuri unde banul face legea, indiferent de amploarea crizei.
Daca taxele cresc, numarul turistilor scade direct proportional. Constienti, patronii isi reduc si ei simtitor planurile de afaceri. Toti patronii de terase sau taverne spun ca noua crestere de TVA nu se va vedea in preturi. Nimeni nu poate pune preturi de 10 euro la suc. Sau ar putea, dar problema este cine l-ar mai cumpara. Obisnuiti cu vacante pline de rasfat, grecii sunt mult mai stransi la punga anul acesta.
Insa, in aceeasi Grecie ravasita de criza, concedieri masive si taieri drastice de salarii, exista inca locuri unde preturile nu par sa fi auzit de recesiune. Un meniu decent inseamna aici 15 euro friptura, trei euro si jumatate cartofii prajiti, cinci euro berea. Si exemplele continua cu sandvisuri care ajung si la sase euro.
Altii insa, mai atenti la portofel, prefera plajele mai putin pretentioase, pentru ca de multe ori nu trebuie sa mai plateasca nimic.
Poate doar sezlongul si, eventual, o bautura racoritoare la pret de magazin, nu de restaurant.