Polonezii patrioţi, induşi în eroare de castraveţii ucraineni. Ce s-a întâmplat
Încercând să profite de patriotismul polonezilor, lanţul de supermarketuri Biedronka a etichetat în mod incorect o serie de produse, precum morcovi belgieni şi castraveţi ucraineni, drept cultivaţi în Polonia.
Anunțul a fost făcut de Autoritatea pentru concurenţă din Polonia (UOKiK), care a demarat o anchetă, transmite Reuters.
Autoritatea pentru concurenţă a precizat că Biedronka, parte a grupului portughez de retail Jeronimo Martins, a pus pe legumele importate eticheta de produs polonez, într-un moment în care mulţi consumatori polonezi iau decizii "patriotice" atunci când fac cumpărături.
Guvernul de la Varşovia i-a încurajat pe polonezi să cumpere produse locale pentru a susţine economia locală în perioada pandemiei de coronavirus.
Preşedintele UOKiK, Tomasz Chrostny, a spus că au existat plângeri din partea consumatorilor potrivit cărora etichetele din magazinele Biedronka sunt înşelătoare cu privire la ţara de unde provin fructele şi legumele.
"Consumatorii sunt ghidaţi din ce în ce mai mult de patriotism economic în alegerile lor şi sunt fericiţi să ajungă la produse locale. Informaţiile false afişate de magazinele Biedronka este posibil să le fi distorsionat deciziile de achiziţie", a apreciat Chrostny.
Autoritatea pentru concurenţă din Polonia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri anuală a unei companii dacă acuzaţiile se vor confirma.
În paralel, subsidiara din Polonia a grupului Jeronimo Martin este investigată de Autoritatea pentru concurenţă pentru tranzacţii incorecte cu furnizorii precum şi pentru modul în care îşi prezintă preţurile către clienţi.
De la venirea sa la putere, în 2015, Partidul Lege şi Justiţie (PiS) a adoptat mai multe măsuri pentru a proteja companiile poloneze. Printre aceste măsuri se numără şi interzicerea deschiderii magazinelor în ziua de duminică şi diferite încercări de a introduce o taxă pe retail.
În luna februarie, directorul grupului Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos, a declarat că grupul se pregăteşte să intre pe noi pieţe cu divizia sa poloneză Biedronka, una din noile pieţe potenţiale fiind România.
„A venit momentul ca Biedronka să meargă dincolo de graniţele Poloniei. Ţara unde am dori să mergem este România... nu ştiu dacă acest lucru se va întâmpla în acest an sau anul viitor”, a spus atunci Soares dos Santos