Românii au consumat cantități mari de bere, semințe și pizza în ziua meciului România - Ucraina, de la EURO 2024
Aceasta este perioada din an în care berea, semințele, chipsurile și pizza nu lipsesc din nicio casă.
Iar dacă se întâmplă totuși asta, aflați că luni, când România a învins Ucraina la fotbal, comenzile făcute pe diverse platformele s-au dublat față de o zi normală.
În tot acest timp la terase s-au vândut cantități însemnate de bere.
Berea este cel mai comandat produs din meniul restaurantelor și teraselor de când a început EURO 2024 . Previzibil, cea mai mare cantitate de bere s-a băut la meciul România - Ucraina.
Mircea Adrian, manager restaurant: „90% din mese aveau bere, cum e românul, hai să mergem la o bere, să vedem meciul, dar au și mâncat foarte mulți. Având în vedere că am și câștigat au rămas și după meci, în mod normal dacă erau triști plecau acasă. În mare, în jur de 5-6 beri de persoană s-au băut.”
Olimpiu Mititiuc, manager terasă: „Avem în jur de 50 de locuri, ocupați am fost în proporție de 90% și s-au vândut undeva la 360 de beri. Au muncit cam mult ospătarii. Bănuiesc că oamenii fiind atenți la tv nu prea își dau seama cât mănâncă, cât beau, asta ne-a satisfăcut și pe noi financiar.”
Aproape 2.8 milioane de români au urmărit partida României iar în minutul de aur, la ora 17 și 50 de minute peste 3.7 milioane de telespectatori erau cu ochii pe PRO TV.
O parte din cei care au preferat să vadă meciul acasă, cu familia sau cu prietenii, au apelat la platformele de livrări.
Comenzile de semințe și chipsuri s-au dublat în ziua meciului România-Ucraina, doar pe o singură platformă. Iar comenzile de bere au crescut cu 25%. O altă platformă de livrări a înregistrat creșteri la comenzile de mâncare. S-a dat cu 20% mai multă pizza.
Potrivit unei asociații de profil la cel mai recent Campionat European de Fotbal, cel din 2020, consumul de bere a fost de 1,78 de milioane de hectolitri în luna iunie.