Bucureștiul, ocolit de turiști în 2021. Hotelierii scad prețurile pentru a atrage clienți
Bucureşti, un oraş care primea înainte de pandemie peste două milioane de turişti, este pustiu vara aceasta.
Străinii atraşi în pricipal de viaţa de noapte şi de jocurile de noroc ori care veneau la noi în interes de serviciu au dispărut. În aceste condiţii, hotelierii încearcă să găsească noi strategii pentru a supravieţui, iar scăderea tarifelor este primul artificiu. Trebuie să ne reinventam şi să organizăm evenimente culturale ca să avem căutare, spun cei din domeniu.
Un hotel de patru stele situat în inima Bucureştiului încearcă să atragă turiştii prin oferte şi promoţii. Faţă de 2019, înainte de pandemie, tarifele au scăzut, în medie, cu 30 de procente. Astfel că o cameră costă doar 55 de euro pe noapte. Zona şi infrastructura îl recomandau drept un hotel de business, însă acum administratorii se reorientează.
Larisa Budaca, director general hotel: „Facem eforturi pentru a ne promova şi a ajunge la grupurile care călătoresc în această perioadă. Vorbim despre familii cu copii care vin în București una-două nopţi, care vin în tranzit, călătoresc către alte destinaţii, companii româneşti care au nevoie pentru angajaţii lor de cazare şi ţările de pe lista galbenă şi verde, care încă mai pot călători în România.”
O fotografie a momentului surprinsă pe o platformă online de rezervări ne arată realitatea.
Am luat ca exemplu weekendul 13-15 august. Două persoane care se vor caza la un hotel de trei sau chiar de patru stele pot plăti pentru două nopţi sub 600 de lei. Hotelierii precizează că turiştii pot beneficia de camere superioare sau vor avea acces la spa. Prin comparaţie, hoteluri care fac parte din acelaşi lanț, dar funcţionează în oraşe precum Cluj-Napoca sau Sibiu, au tarife cu 3-400 de lei mai mari”.
În 2020, hotelierii din Capitală au pierdut aproximativ 45% din venituri, iar 2021 a venit cu pierderi de 20 de procente.
Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: „Dezvoltarea a continuat, pentru că lumea crede în potenţialul oraşului Bucureşti şi asta face ca oferta să fie mai mare în acealasi timp în care cererea e mai mică. Rezultanta duce la reducerea preţurilor. Va fi doarte greu să revenim şi este foarte greu să acoperim preţurile suplimentare cu care ne confruntăm, presiunea sanitară, pe energie, pe forţa de muncă”.
În Centrul Vechi al Bucuresriului, o clădire istorică s-a transformat într-un complex de 5 stele. Investiţia a costat în total 42 de milioane de euro.
Claudia Stan, director de vânzări: „Este un hotel care era anticipat să se deschidă în această perioadă, deci nedeschiderea lui ar fi fost pierdere. Pandemia ar putea fi şi o oprtunitgate, pentru că e nevoie de timp să îl putem folosi la cote maxime. Deci putem profităm de acest grad de ocupare şi să ne asigurăm că oferim calitate”.
Pentru a avea din nou fluxul obişnuit de turişti, Bucureştiul are nevoie de o strategie nouă.
Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: „Trebuie să creştem numărul de atracţii cu care vine Bucureştiul şi să îl promovăm mai bine. Mă refer să fim mai deschişi, să fim gazde ale unor evenimente de anvergură, sportive, de business, sociale. Bucureştiul trebuie să-şi găseasca identitatea şi să iasă cu curaj şi încredere în faţă”.
În 2019, capitala ţării a fost vizitată de 2,3 milioane de turişti.