Piața audio book-urilor este în plină dezvoltare. Tot mai multe aplicații vin în întâmpinarea utilizatorilor
Pentru mulți dintre noi a devenit un obicei să ascultăm podcasturi atunci când mergem cu mașina, facem curat sau chiar atunci când facem sport. Astfel că piața audio book-urilor este în plină dezvoltare.
Acesta este și motivul pentru care apar tot mai multe aplicații care conțin cărți citite, în română sau chiar în engleză. Dezvoltatorii încă speră ca afacerea să prospere, deși cărțile digitale nu se bucură, tocmai, de succes.
O aplicație românească adună aproximativ 200 de titluri înregistrate în limba română și mii de cărți în limba engleză. Iar vocile din spatele înregistrărilor aparțin chiar actorilor români.
Sunt și aplicații și platforme de audio booking care urmează să se lanseze în viitorul apropiat. În această piață investesc marile edituri românești.
Miruna Meiroșu - Curtea Veche: "Noi, editurile, participăm la orice fel de inițiativă de a încerca să se creasă acest interes pentru carte în orice formă, dar în România, obiceiul de consum este mai conservator, în zona cărților în format fizic".
Însă, cărțile digitale s-au lovit de reticența românilor, astfel că vânzarile au scăzut dramatic în ultimii ani. Piața de E-book-uri reprezintă acum doar 1% dintr-o industrie estimată la 100 de milioane de euro, anual.
Cărtile înregistrate au revenit pe piață după succesul podcasturilor.
Mihai Mitrică - președintele Asociației Editorilor: "Podcasturile au un mare avantaj, îți impun o ritmicitate destul de consistentă. Un podcast, rareori, depășește o oră și ceva, ceea ce face ca podcasturile, mai ales că invitații sunt vedete, persoane foarte cunoscute să poată fi, deocamdată, mai ușor de consumat".
Cărțile electronice și cele înregistrate, sunt considerate de către statul român drept servicii IT, nu produse culturale, așa că au TVA de 19%, față de 5% pentru cele tipărite.