Multivitaminele cresc riscul de cancer la san? Un studiu sugereaza ca da!

60203929

Femeile care iau o pastila de multivitamine pe zi, ca sa se simta in forma, risca sa faca mai usor cancer la san. Cel putin asta sustine un studiu suedez, publicat de presa britanica.

Cercetatorii au descoperit ca femeile de varsta medie si mai in varsta, care au luat vitamine ca supliment alimentar, au cu 20% sanse mai mari sa dezvolte tumori.

Oamenii de stiinta spun, insa, ca nu au reusit sa dovedeasca in mod expres ca multivitaminele au fost de vina pentru cresterea cazurilor de cancer. Este insa posibil ca acestea sa sa fi fost luate de catre paciente pentru a compensa un stil de viata nesanatos. In aceste conditii, riscul de cancer ar putea sa creasca.

Cu toate acestea, expertii au avertizat rezultatele au fost ingrijoratoare si au cerut studii aprofundate pentru a determina daca luatul multivitaminelor este sau nu, un lucru bun.

Se pare ca ar exista inca o legatura indirecta intre vitamine si tesutul mamar. Cu toate astea, este cunoscut faptul ca administrarea de suplimente cu vitamine si minerale poate mari volumul sanilor cu mai mult de 5 %. Astfel, s-ar putea ca si tumorile sa fie marite, mai ales ca acidul folic, ingredient prezent in mai toate pilulele de multivitamine, poate stimula cresterea tesuturilor cancerigene, potrivit studiului.

Cercetarile au fost facut la Institutul Karolinska din Stockholm, Suedia, pe mai mult de 35.000 de femei cu varste cuprinse intre 49 si 83 de ani, pe o perioada de un deceniu.

Articol recomandat de sport.ro
Rusia schimbă regulile jocului! Șapte modificări majore anunțate de la Moscova
Rusia schimbă regulile jocului! Șapte modificări majore anunțate de la Moscova
Citește și...
Un septuagenar a fost prins conducând cu peste 170 de kilometri pe oră, pe centura oraşului Târgu Jiu, unde limita este 90

Un septuagenar din judeţul Dolj a fost prins conducând cu peste 170 de kilometri pe oră, pe şoseaua de centură a municipiului Târgu Jiu. 

Studiu: Peste jumătate dintre tineri amână deciziile majore. „Maybe later” – filosofia Generației Z. „Treptat e cel mai bine”

Spiritul de aventură nu mai este un atribut al tinereții, ci mai degrabă precauția, arată un sondaj recent realizat la nivel global.

Studiu: Natalitatea în Europa, în scădere accelerată. Cercetătorii indică rolul neașteptat al telefoanelor mobile

Rata natalității din Europa continuă să scadă de mai mulți ani, iar cercetătorii explorează tot mai multe explicații pentru acest fenomen. 

Recomandări
Judecătorii acuză un „atac fără precedent la adresa independenței justiției”. CSM a decis să informeze 8 instituții europene

CSM a decis să informeze mai multe instituții internaționale cu privire la ceea ce consideră a fi „un atac grav și fără precedent” la adresa independenței justiției, în contextul proiectului de lege al salarizării unitare.

Cu cine ar putea fi înlocuit Eugen Tomac. Surse: Nicușor Dan îl va retrage dacă nu va reuși să adune suficicente voturi

Guvern Eugen Tomac are șanse tot mai mici să treacă în Parlament. Premierul desemnat nu va primi, cel mai probabil, nici sprijinul UDMR, după ce luni, Ilie Bolojan și Dominic Fritz i-au spus că nu se poate baza pe voturile PNL și USR. 

Trump bombardează Iranul, imediat după ce anunțase, pentru a 38-a oară, încheierea războiului

La doar câteva ore după ce a anunțat că Statele Unite ar putea ajunge la un acord cu Iranul, președintele Donald Trump a dat ordin armatei să bombardeze coastele iraniene.