De ce tip de femei sunt atrasi barbatii. Rezultatele surprinzatoare ale unui studiu
Barbatii romani sunt atrasi de femeile inteligente, cu un aspect fizic placut si care debordeaza de incredere in propria persoana, potrivit studiului.
Unul din cinci barbati considera ca cea mai importanta caracteristica a unei femei trebuie sa fie inteligenta. Aspectul fizic placut este o alta insusire preferata de barbati. Feminitatea este reprezentata in mintea barbatilor prin afilierea cu frumusetea, scrie Mediafax.
Alegeri 2024
16:55
Alegeri prezidențiale 2024. USR depune plângere penală pentru fraudă la vot în diaspora, în primul tur al alegerilor
16:47
Vasile Bănescu, despre prezidențiale: ”Ar fi o imensă rușine să validăm golani agresivi cu privire bovină”. Mesaj cu tâlc
14:48
Alegeri prezidențiale 2024. Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la 189 posibile incidente electorale
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
Rezultatele provin dintr-un studiu privind preferintele barbatilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 50 de ani din Romania in ceea ce priveste femeile, realizat de compania de cercetare de piata Cult Market Research.
"Suntem mereu atenti la preferintele consumatorilor si facem studii pentru a vedea cum reactioneaza acestia in diferite situatii si care sunt preferintele lor. Acest studiu vrea sa raspunda unei intrebari controversate, dar la care, cel putin sociologic, putem afla un raspuns: ce-si doresc barbatii de la o femeie. Am realizat un studiu cantitativ, clasic, dar si o cercetare calitativa, folosindu-ne de un eye tracker, cu ajutorul caruia am analizat miscarea privirii ca raspuns la anumiti stimuli vizuali. Cercetarea noastra ne-a demonstrat ca romanii sunt atrasi in primul rand de inteligenta unei femei, aspectul fizic placut si siguranta de sine urmand la mica distanta. Pentru ei, o trasatura fundamentala a femeii ar trebui sa fie abilitatea acesteia de a interactiona bine cu copiii", a declarat Alexandru Zodieru, General Manager al Cult Market Research.
Potrivit comunicatului, s-a constatat ca barbatii intre 18 si 26 de ani apreciaza cel mai mult aspectul fizic la o femeie si mai putin situatia financiara a acesteia, in timp ce barbatii de peste 26 de ani prefera o femeie inteligenta si mai putin una independenta din punct de vedere financiar.
In cadrul studiului "Ce tip de femeie prefera barbatii", cercetarea cantitativa a presupus aplicarea a 300 de chestionare telefonice pe un esantion de barbati cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani la nivel national. Studiul a fost realizat in perioada 26 august-5 septembrie si este reprezentativ la nivel national pentru esantionul ales.
Cercetarea a utilizat si tehnici moderne si a urmarit "Ce tip de femeie atrage cel mai mult privirea unui barbat?". Cu ajutorul unui eye tracker, care urmareste privirea spontana, a fost studiat modul in care 12 barbati cu varsta sub 40 de ani privesc imagini cu anumite femei. Pe baza unor criterii psihosociologice, au fost testate 22 de tipologii de femei, dintre care participantii la experiment au fost atrasi cel mai mult de trei tipologii: gospodina, sensibila si amuzanta.
Tipurile de femei care au atras privirea in studiul calitativ par a avea principalele caracteristici ale rolurilor de: mama, iubita si prietena - gospodina, sensibila si amuzanta.
Pe de alta parte, modelul de femeie alcatuit de respondenti in studiul cantitativ pare sa contureze femeia moderna, de succes: inteligenta, atragatoare si pregatita pentru orice situatie.
Discutand despre idealul de femeie al barbatilor, in general, ies in evidenta calitati din sfera familiarului "uman": amuzament, sensibilitate, centrarea pe familie.
In timp ce, pentru femei, barbatul ideal trebuie sa fie, in primul rand, sincer, barbatii apreciaza cel mai mult femeia inteligenta. Diferenta dintre declaratia rationala si emotional-spontana la femei este mult mai mare decat la barbati, rezultand astfel ca femeile rationalizeaza mai mult propriile atitudini fata de barbati, atunci cand vorbesc despre aceste aspecte.
Cult Market Research este o agentie de cercetare infiintata in anul 2008, cu o bogata experienta in domenii ale cercetarii sociale, de marketing si comunicationale.