Note finale la Evaluare Națională. Câți elevi au primit note peste 5 după rezolvarea contestațiilor

×
Codul embed a fost copiat

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a centralizat rezultatele finale obţinute de absolvenţii clasei a VIII-a în urma susţinerii examenului de evaluare naţională, proporţia candidaţilor cu medii mai mari sau egale cu 5 fiind de 76,2%.

Conform datelor obţinute în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporţia candidaţilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 76,2% (122.252 de candidaţi), ceea ce înseamnă o creştere a acestui număr faţă de rezultatele iniţiale, arată MEC într-un comunicat transmis sâmbătă AGERPRES. Potrivit sursei citate, a crescut, de asemenea, şi numărul candidaţilor cu media generală de 10: de la 839 la 892 (aproape dublu faţă de anul trecut: 459).

VEZI AICI rezultatele la Evaluare Națională 2020 pentru fiecare județ

La proba de Limba şi literatura română, 135.242 de candidaţi (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 şi iar dintre aceştia, 4.699 de candidaţi au obţinut nota 10.

La Matematică, 112.721 de candidaţi (70,2%) au primit note mai mari sau egale cu 5; dintre aceştia, 3.335 au avut nota 10.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

La Limba şi literatura maternă, 8.898 (93,1%) de candidaţi au primit note mai mari sau egale cu 5 iar 143 de candidaţi au obţinut nota 10.

Au fost depuse 15.275 de contestaţii, mai puţine decât în ultimii doi ani (21.509 contestaţii - 2019, 23.761 contestaţii - 2018).

Rata de participare la evaluarea naţională a fost de 93%: 160.468 de candidaţi prezenţi (dintr-un total de 172.531 de candidaţi înscrişi). Şapte elevi au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1.

Evaluarea naţională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competenţelor dobândite pe parcursul învăţământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învăţământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obţinută la evaluarea naţională (cu o pondere de 80%) şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, se va derula în perioada 2 - 6 iulie şi va fi urmată de repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat (10 iulie).

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Rezultate finale Evaluare Națională 2020. Notele după contestații, publicate pe Edu.ro
Rezultate finale Evaluare Națională 2020. Notele după contestații, publicate pe Edu.ro

Rezultate finale Evaluare Națională 2020. Notele finale la Evaluarea Națională, după contestaţii, au fost afişate. Le puteți consulta pe evaluare.edu.ro.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.