Este oficial. Navele de croazieră nu vor mai avea acces în centrul istoric al Veneției

×
Codul embed a fost copiat

Este definitiv şi irevocabil. De luna viitoare, navele de croazieră nu mai au acces în centrul istoric al Veneţiei.

"S-a făcut un pas important pentru protejarea oraşului-lagună", spun reprezentanţii UNESCO. Veneția a fost inclusă în 1979 în patrimoniul umanității.

După ani de neînțelegeri, proteste, accidente, s-a luat totuși decizia finală: de la 1 august, navele de mari dimensiuni nu vor mai trece prin fața fascinantei pieţe San Marco, care atrage anual milioane de turişti. Cu alte cuvinte, vasele de croazieră nu mai pot naviga pe Canalul Giudecca.

Guvernul de la Roma a dat undă verde acestei hotărâri, considerând ambarcaţiunile de mari dimensiuni nocive pentru integritatea orașului lagună.

Tommaso Cacciari, leader of No Big Ships: "Această decizie este una pozitivă, deoarece nu lasă loc pentru excepţii sau alte discuţii aprinse".

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Lucrurile sunt clare: nu mai au acces în Veneția navele cu cel puțin una dintre următoarele caracteristici - au peste 25.000 de tone, peste 180 de metri lungime, 35 de metri înălţime sau emisiile lor de sulf depășesc 0,1%.

Până când va fi stabilit un loc permanent unde să staționeze, vasele de croazieră vor acosta în portul industrial Marghera, într-o suburbie a Veneției. Pentru debarcările temporare s-au făcut investiții de 157 milioane de euro, iar companiile afectate de această decizie au primit compensații.

Francesco Galietti, Italian național director of Cruise Lines Internațional Association: "Ne aşteptăm că noile alternative de debarcare a pacheboturilor să fie gata până în 2022, la timp pentru startul sezonului vaselor de croazieră. Pledăm de aproape 10 ani pentru a obține o cale alternativă".

Reprezentanţii UNESCO iau în calcul înscrierea oraşului-lagună pe lista siturilor aflate în pericol. Va fi luată o decizie la reuniunea din China, care începe mâine şi se încheie, la sfârşitul lunii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Gondolele din Veneția ar putea fi înlocuite de bărci zburătoare. Cum protejează clădirile istorice ale orașului
Gondolele din Veneția ar putea fi înlocuite de bărci zburătoare. Cum protejează clădirile istorice ale orașului

Gondolele din Veneția au o concurență serioasă - bărcile zburătoare. Deja o astfel de ambarcațiune a fost testată cu succes în apele Orașului Lagună.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.