Sancţiuni mai dure pentru cei care scriu mesaje, transmit live sau vorbesc la telefon în timpul condusului

Sofer
iStock

Persoanele care scriu mesaje, transmit live, filmează sau vorbesc la telefon în timpul condusului vor fi sancţionate cu amenzi mai mari şi puncte de penalizare.

Dacă în timp ce folosesc telefonul încalcă şi alte reguli de circulaţie, conducătorii auto vor fi sancţionaţi şi cu suspendarea pentru 30 de zile a dreptului de a conduce. Noile reglementări intră în vigoare în 12 octombrie.

La data de 12 august 2019, Guvernul României a adoptat Ordonanţa nr. 11 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Spre deosebire de cadrul legal anterior, care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile reglementări a fost interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod atât a telefonului mobil, cât şi a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducător, în timpul conducerii vehiculului aflat în mişcare”, a transmis Poliţa Română.

Sursa citată a precizat că, nerespectarea acestei norme de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai constituie contravenţie şi este sancţionată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei), şi cu aplicarea sancţiunii complementare de 4 puncte de penalizare.

Citește și
Uber
Polițist filmat cum e nerăbdător să amendeze șoferii Uber. ”Trebuie să-l prind o dată”
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În ceea ce priveşte nerespectarea normei de interdicţie de către conducătorul vehiculului pentru care nu este prevăzută obligativitatea deţinerii permisului de conducere, contravenţia este sancţionată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei).

”Un alt aspect de noutate îl constituie sancţionarea unei forme agravante de săvârşire a contravenţiei privind utilizarea telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai”, a mai transmis Poliţia Română.

Ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulaţia vehiculelor,constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni, de la 4 la 5 puncte-amendă (de la 580 de lei, la 725 de lei), şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Astfel, intră sub incidenţa acestor sancţiuni, ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod,a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu:

- depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate
metrologic;

- circulaţia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;

- nerespectarea obligaţiei de a folosi luminile de întâlnire şi pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulaţia diurnă, pe autostrăzi, drumuri expres şi pe drumuri naţionale europene (E);

- depăşirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate
metrologic;

- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

- nepăstrarea unei distanţe corespunzătoare faţă de vehiculul care îl precedă, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

- pătrunderea într-o intersecţie atunci când circulaţia în interiorul acesteia este blocată;

- neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului
agricol sau forestier ori tramvaiului;

- nerespectarea regulilor privind depăşirea;

- depăşirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate
metrologic;

- circulaţia pe sens opus, cu excepţia cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depăşire;

- depăşirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate
metrologic;

- neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune;

- depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic.

Noile reglementări urmează a intra în vigoare la data de 12 octombrie 2019.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Noi sancțiuni pentru șoferi. Persoanele care fac LIVE la volan rămân fără permis
Noi sancțiuni pentru șoferi. Persoanele care fac LIVE la volan rămân fără permis

Guvernul urmează să adopte în şedinţa de luni un proiect de ordonanţă de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care se introduc noi sancţiuni.

Polițist filmat cum e nerăbdător să amendeze șoferii Uber. ”Trebuie să-l prind o dată”
Polițist filmat cum e nerăbdător să amendeze șoferii Uber. ”Trebuie să-l prind o dată”

În prima zi de la intrarea în vigoare a celebrei ordonanţe care îi împiedică pe şoferi să folosească aplicaţiile de transport persoane, poliţiştii au dat 4 sancţiuni doar în Bucureşti.

Sancțiunile pentru șoferi s-ar putea modifica. Permisul va fi suspendat mult mai greu
Sancțiunile pentru șoferi s-ar putea modifica. Permisul va fi suspendat mult mai greu

După ce au votat presemnalizarea aparatelor radar cu panouri, parlamentarii au propus marți şi relaxarea sancţiunilor date de poliţişti.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.