Fără cozi și controale la frontiere. Asta ar fi însemnat pentru România aderarea la spațiul Schengen

×
Codul embed a fost copiat

Fără cozi și controale la frontiere. Asta ar fi însemnat pentru România aderarea la spațiul Schengen. Practic, țările acceptate în această zonă au eliminat toate verificările de la frontiere astfel încât să nu mai existe costuri și timp pierdut în vămi.

Aderarea la spațiul Shengen ar putea atrage și mai mulți investitori străini în România, iar cetățenii români care lucrează în străinătate ar putea fi mai bine plătiți. În prezent, spațiul Schengen reprezintă o zonă liberă de circulație a cetățenilor din 26 de țări.

În cazul în care România ar fi devenit țară membră Schengen, călătoriile spre diferite destinații din alte state ar putea fi comparate cu cele din interiorul țării. În acest caz, traversarea frontierei ar fi fost la fel de simplă ca trecerea dintr-un județ în altul.

Practic, șoferii ar fi putut trece fără să oprească granița cu Ungaria, stat membru al spațiului Schengen din 2007.

La fel ar putea sta lucrurile în viitor la frontiera cu Bulgaria, asta în cazul în care statul vecin va fi admis în zona Schengen.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Și la aeroport, procedurile ar fi simplificate.

La aeroport, trecerea frontierei în interiorul statelor membre ale spațiului Schengen poate fi asemănată cu o cursă internă, practice, o călătorie în interiorul țării, de la București la Timișoara, de exemplu. În acest caz, toți călătorii care vor ajunge la aeroport, vor merge în zona de check-in, unde în cazul în care nu au bagaj, vor trece de acest punct, doar pe baza biletului de avion. Ulterior, după controlul specific de Securitate, scanarea bagajelor și a persoanelor, autoritățile responsabile nu vor mai controla niciun fel de act, pentru că, practice, nu va mai exista frontieră spre destinațiile din statele Schengen. Asta însemnă că nu o să mai fiți obligați să prezentați pașaportul. Singura verificare va fi doar în zona de îmbarcare, unde un angajat al companiei aeriene verifică biletul de avion.

Dar până la aderarea României la spațiul Schengen, călătoriile internaționale se vor face tot în urma controalelor poliției de frontieră, unde trebuie să prezentați pașaportul.

De controlul riguros nu vor scăpa nici șoferii care transportă mărfuri din România spre diferite state ale Uniunii și folosesc punctele de trecere ale frontierei cu Ungaria. Peste 90 la sută dintre relațiile comerciale ale României au loc cu Europa de Vest, iar fluxul de transport rutier în zona Shengen se face în mare parte prin punctele de trecere a frontierei de la Nădlac sau Petea. Aici timpii de așteptare trec uneori de 10—12 ore. Cozi erau și joi dimineață.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România susține că eliminarea controalelor la frontiere ar însemna reducerea pierderilor de timp cu 25-40 la sută.

Și muncitorii români care lucrează în străinătate ar putea fi mai bine plătiți, spun sindicatele și nu ar mai fi considerați lucrători de mâna a doua. Aderarea ar înseamnă însă o problemă pentru angajatorii care au muncitori asiatici și care ar putea părăsi mai ușor teritoriul țării noastre.

Potrivit unui sondaj Daedalus pentru ProTV, 8 din 10 români consideră mai degrabă importantă sau foarte importantă intrarea României în Schengen. Motivele sunt legate de liberă circulație și mai puțin de statutul de cetățeni de rangul 2.

Pe de altă parte neacceptarea României în Schengen la această rundă provoacă frustrare şi/sau furie pentru jumătate dintre români, care consideră că este o decizie injustă. De aceea, aproape 4 din 10 români iau în considerare boicotarea produselor şi serviciilor austriece în contextul neaderării României din cauza opoziţiei Austriei.

Studiul a fost realizat de compania Daedalus Online pe 6 decembrie pe un eşantion de 1178 persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani din mediul urban. Datele au fost culese online, iar marja de eroare este de +/- 3%.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.