Maşinile parcate în stradă vor fi ridicate de Primăria Capitalei. Cât vor plăti şoferii

Masini parcate pe strada
iStock

Un proiect de hotărâre pentru ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea mașinilor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice a fost adoptat, miercuri, în ședința CGMB.

Tarifele de ridicare prevăzute sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 270 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone, informează Agerpres.

Tarifele de transport sunt: 150 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.

În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 de lei pe zi. Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat.

„Începând cu data intrării în vigoare a prezentei, vehiculele staţionate neregulamentar pe drumurile publice, care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti, vor putea fi ridicate, transportate, depozitate şi eliberate", prevede proiectul adoptat.

Citește și
accident
Un taximetrist şi clientul său au ajuns la spital, după un accident produs în Motru
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Conform regulamentului ataşat, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, precum şi dispunerea măsurii de ridicare se fac de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti ori poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti.

Agenţii constatatori, de regulă, vor înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei.

Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă, în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a acestuia. Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate va fi de un an. În cazul în care proprietarul nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, operatorul va înştiinţa poliţia locală, care va proceda conform Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparţinând domeniului public/privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale.

Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă.

Activităţile de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar vor fi efectuate de persoane cu activitate specifică din cadrul Companiei Managementul Transportului Bucureşti. Aceste activităţi vor constitui serviciu public şi se vor desfăşura pe durata a 24 de ore.

Potrivit expunerii de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, legislaţia privind regimul contravenţiilor prevede faptul că aplicarea sancţiunii contravenţionale se poate face doar în cazul făptaşului şi că în cazul staţionărilor neregulamentare această procedură este foarte greoaie, deoarece impune condiţia ca agentul constatator să aştepte lângă vehicul până la sosirea conducătorului auto.

„Reglementările privind circulaţia pe drumurile publice prevăd şi posibilitatea de a se putea aplica, pe lângă sancţiunea principală, şi una complementară, constând în măsura tehnico-administrativă de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar. Pentru a se putea interveni eficient în cazul staţionărilor neregulamentare, mai ales în cazurile în care se stânjeneşte circulaţia mijloacelor de transport public sau alternativ sau când se îngreunează operaţiunile de salubrizare sau deszăpezire, este necesară demararea efectuării activităţii de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar", prevede documentul.

La începutul şedinţei CGMB, primarul general, Gabriela Firea, a declarat că proiectul nu va transforma Capitala într-o zonă în care angajaţii Primăriei îi vânează pe cetăţeni. „Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de maşini ai Capitalei", a spus Firea.

Potrivit edilului, proiectul ajută la disciplina în trafic, în sensul deblocării căilor de acces în situaţiile în care conducătorii auto îşi lasă maşinile în faţa spitalelor, creşelor, grădiniţelor. Firea a menţionat că s-au înregistrat situaţii de maşini de pompieri, salvări sau de mijloace de transport public blocate de anumiţi şoferi care au lăsat maşina în drum.

„Este vorba doar despre aceste situaţii. În ceea ce priveşte însă autoturismele parcate neregulamentar, dar care nu blochează căile de acces de urgenţă - salvări, SMURD, spitale - sau transport public se va gândi un sistem de sancţionare împreună cu Brigada Rutieră, Poliţia Capitalei, care va fi anunţat ulterior, dar nu face obiectul actualului proiect de pe ordinea de zi", a adăugat Firea.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
A plecat la plimbare cu o ambulanță furată și a lovit mai multe mașini parcate
A plecat la plimbare cu o ambulanță furată și a lovit mai multe mașini parcate

Incident bizar într-un oraş din Carolina de Nord. Un bărbat a plecat la plimbare cu o ambulanţă furată, apoi a folosit-o pentru a lovi mai multe maşini parcate.

Un taximetrist şi clientul său au ajuns la spital, după un accident produs în Motru
Un taximetrist şi clientul său au ajuns la spital, după un accident produs în Motru

Şoferul, un tânăr de 24 de ani, a pierdut controlul maşinii, a intrat pe contrasens şi a izbit trei maşini parcate regulamentar.

Dezastru provocat de un șofer din Sibiu care s-a urcat beat la volan
Dezastru provocat de un șofer din Sibiu care s-a urcat beat la volan

Un şofer în stare de ebrietate a lovit trei autoturisme parcate şi a doborât un stâlp în municipiul Sibiu, vineri dimineaţa.

Cine e tânărul care a tăiat roțile a 17 autoturisme, la Cluj. Surpriză pentru polițiști
Cine e tânărul care a tăiat roțile a 17 autoturisme, la Cluj. Surpriză pentru polițiști

Individul care în urmă cu două săptămâni a tăiat roțile a 17 autoturisme parcate într-un cartier de blocuri din Cluj a fost prins de polițiști și reținut pentru 24 de ore.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.