Un nou obiect cosmic bizar este cea mai magnetică stea din Univers. De 43.000 de ori mai magnetică decât Soarele

planete

Oamenii de știință tocmai au descoperit cea mai magnetică stea din univers. Obiectul, cunoscut sub numele de HD 45166, are o semnătură spectrală unică, bogată în heliu, care indică o origine neobișnuită.

Și, pe lângă faptul că stabilește recorduri, ar putea reprezenta prima etapă din ciclul de viață al unui ”magnetar” - un tip ciudat de stea neutronică - notează Live Science.

Stelele neutronice sunt cele mai dense obiecte celeste cunoscute din univers, împachetând o masă echivalentă cu cea a unui soare într-o sferă care nu este mai lată decât un oraș.

Versiunile lor foarte magnetice - cunoscute sub numele de ”magnetari” - au unele dintre cele mai puternice câmpuri magnetice cunoscute din univers. Stelele neutronice și magnetarii se formează în urma exploziilor masive ale supernovelor, atunci când materialul rămas de la o stea moartă se condensează într-un obiect extrem de dens și fierbinte.

Dar astronomii încă încearcă să înțeleagă ce condiții produc magnetarii în comparație cu stelele neutronice obișnuite. Noul studiu, care a fost publicat în Science la 17 august, ar putea face lumină asupra acestui proces.

alimente
„Nu se ştie de ce se întâmplă acest lucru”. Glutenul poate provoca inflamaţia creierului la șoareci
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Situată la 3.000 de ani-lumină de Pământ, în constelația Monoceros (Unicornul), HD 45166 i-a nedumerit pe oamenii de știință timp de mai bine de un secol. Steaua se comportă în mod similar cu un tip de obiect stelar extrem de luminos cunoscut sub numele de stea Wolf-Rayet, cu excepția faptului că este mai mică, mai slabă și are o concentrație anormal de mare de heliu.

Cu toate acestea, nimeni nu a prezentat - până acum - o ipoteză satisfăcătoare pentru a explica semnătura sa spectrală ciudată.

"Îmi amintesc că am avut un moment Eureka în timp ce citeam literatura de specialitate: "Și dacă această stea este magnetică?". a declarat Tomer Shenar, astronom la Universitatea din Amsterdam și co-autor al noului studiu.

Folosind date de la mai multe observatoare terestre, Shenar și echipa sa au descoperit că HD 45166 este extrem de magnetică - de 43.000 de ori mai magnetică decât soarele, un record.

Cercetătorii suspectează că, spre deosebire de majoritatea stelelor masive cu heliu, care evoluează din supergigante roșii, HD 45166 s-a format în timpul unei fuziuni între două stele mai mici. De asemenea, ei cred că, peste câteva milioane de ani, aceasta va exploda într-o supernovă modestă și se va reforma ca magnetar.

"Acesta este un scenariu foarte specific", a declarat într-un comunicat André-Nicolas Chené, astronom la National Science Foundation's National Optical-Infrared Astronomy Research Laboratory și coautor al studiului.

"Ridică întrebarea despre câți magnetari provin din sisteme similare și câți provin din alte tipuri de sisteme".

Între timp, acest protomagnetar reprezintă un nou tip de obiect stelar care nu a mai fost văzut până acum - o stea magnetică masivă cu heliu.

Galerie de lux în finala Champions League! Partenerele starurilor de la Real Madrid și Borussia Dortmund, prezente pe Wembley
Descoperire uimitoare a cercetătorilor: Vlad Țepeș ”Dracula” ar fi suferit de o boală rară și plângea cu lacrimi de sânge

Un studiu susține că a descoperit o legătură sângeroasă surprinzătoare între Vlad Țepes și personajul de groază Contele Dracula.

În ceea ce se crede a fi o descoperire în premieră mondială, cercetătorii de la universitatea Otago, din Noua Zeelandă, au descoperit că glutenul din grâu poate provoca inflamaţii cerebrale la şoareci.

Un vârf de săgeată făcut dintr-un material extraterestru, acum 3.000 de ani, găsit lângă un lac din Europa

Un vârf de săgeată din epoca bronzului descoperit în Elveția este făcut dintr-un meteorit, a descoperit un nou studiu, scrie CNN.

Șoc la mare adâncime. Ce au descoperit scafandrii pe fundul Marii Găuri Albastre din Belize

Scafandrii au ajuns pe fundul emblematicei „Great Blue Hole” (Marea Gaură Albastră - n. trad.) din Belize, iar odată ajunși acolo au avut parte de scene șocante.

Sanctuarul neolitic de peste 6.000 de ani de la Parța: descoperiri despre ritualuri, hrană, bere, construcţii

Sanctuarul neolitic de la Parţa are o vechime de circa 6.200 de ani şi a fost descoperit, în a doua jumătate a veacului trecut, de prof. Gheorghe Lazarovici în timpul unor săpături arheologice.

Tinerele românce luate de ape în Italia au fost găsite decedate. Nu se știe nimic despre băiatul care le însoțea

Trupurile neînsuflețite a doi dintre cei trei tineri români care au dispărut în apele râului Natisone după ce, vineri, au fost luaţi de ape sub podul Romano din Orsaria di Premariacco (Udine).

Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit

Primarul și viceprimarul PSD din comuna Belciugatele au fost implicați într-un scandal electoral care s-a lăsat cu intervenția Poliției și a Ambulanței.

ÎPS Teodosie și-a exprimat public părerea despre donarea de organe. Pe care dintre acestea „nu este moral să le dăm”

Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, şi-a exprimat public opinia despre donarea de organe, întrebat despre acest subiect în emisiunea la care participă cu regularitate, la un post de radio.