Motivul pentru care cel mai modern terminal de pe Otopeni, de 50 MIL. euro, NU poate fi folosit
Am investit 50 mil. euro intr-un terminal ultramodern, dar nici la un an de la inaugurare nu il folosim. Este vorba de cea mai recenta constructie a aeroportului din Otopeni, terminalul de plecari care s-a transformat practic intr-un muzeu.
Motivul: noul sistem de sortare a bagajelor este...defect, explica autoritatile aeroportuare, care anunta ca din aceasta cauza nu au facut nici receptia finala a lucrarii.
Mandria aeroportului Otopeni, noul sistem automat de sortare a bagajelor, se dovedeste o investitie inutila. Aparatele destepte practic blocheaza noul terminal.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Nu functioneaza la capacitate de suta la suta. Mai apar unele erori in procesarea bagajelor. Erorile sunt aleatorii; se pierde, de exemplu, informatia despre un bagaj", a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti.
Asa ca autoritatile se bazeaza in continuare pe vechiul terminal si pe vechiul sistem de sortare. Asta, desi chiar premierul Victor Ponta era fericit la lansare ca a scapat de aglomeratie.
Vechiul terminal al aeroportului din Otopeni nu functioneaza la capacitate maxima, dar nici nu este departe, mai ales dupa ce aici s-au mutat companiile low-cost. Doar 6 ghisee din cele 54 au fost deschise pana acum.
Este numarul maxim de ghisee pe care il suporta sistemul de sortare de peste 3 milioane de euro fara a pune in pericol activitatea aeroportului. Ca sa rezolve problema, specialistii nostri au cerut ajutor.
"Au chemat experti internationali pentru a analiza acest sistem. Acesta nu va fi dat in functiune la capacitate maxima decat atunci cand va corespunde suta la suta. Nu putem sa-i grabim, dar de asemenea nu vom accepta nici depasirea acestor termene", a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti.
Aeroportul a refuzat sa faca receptia finala a lucrarii, pana cand toate sistemele de pe noul terminal nu functioneaza la parametrii normali. Daca nu remediaza problema, firma responsabila nu-si va primi restul de bani - 10 la suta din investitia totala, aproximativ 5 milioane de euro.