Motivul pentru care cel mai modern terminal de pe Otopeni, de 50 MIL. euro, NU poate fi folosit

×
Codul embed a fost copiat

Am investit 50 mil. euro intr-un terminal ultramodern, dar nici la un an de la inaugurare nu il folosim. Este vorba de cea mai recenta constructie a aeroportului din Otopeni, terminalul de plecari care s-a transformat practic intr-un muzeu.

Motivul: noul sistem de sortare a bagajelor este...defect, explica autoritatile aeroportuare, care anunta ca din aceasta cauza nu au facut nici receptia finala a lucrarii.

Mandria aeroportului Otopeni, noul sistem automat de sortare a bagajelor, se dovedeste o investitie inutila. Aparatele destepte practic blocheaza noul terminal.

"Nu functioneaza la capacitate de suta la suta. Mai apar unele erori in procesarea bagajelor. Erorile sunt aleatorii; se pierde, de exemplu, informatia despre un bagaj", a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti.

Asa ca autoritatile se bazeaza in continuare pe vechiul terminal si pe vechiul sistem de sortare. Asta, desi chiar premierul Victor Ponta era fericit la lansare ca a scapat de aglomeratie.

Citește și
avion Bacau
Bani, putere, lacomie si moarte. Povestea de film indian ascunsa de un avion abandonat la Bacau
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Vechiul terminal al aeroportului din Otopeni nu functioneaza la capacitate maxima, dar nici nu este departe, mai ales dupa ce aici s-au mutat companiile low-cost. Doar 6 ghisee din cele 54 au fost deschise pana acum.

Este numarul maxim de ghisee pe care il suporta sistemul de sortare de peste 3 milioane de euro fara a pune in pericol activitatea aeroportului. Ca sa rezolve problema, specialistii nostri au cerut ajutor.

"Au chemat experti internationali pentru a analiza acest sistem. Acesta nu va fi dat in functiune la capacitate maxima decat atunci cand va corespunde suta la suta. Nu putem sa-i grabim, dar de asemenea nu vom accepta nici depasirea acestor termene", a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti.

Aeroportul a refuzat sa faca receptia finala a lucrarii, pana cand toate sistemele de pe noul terminal nu functioneaza la parametrii normali. Daca nu remediaza problema, firma responsabila nu-si va primi restul de bani - 10 la suta din investitia totala, aproximativ 5 milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Ce se intampla de fapt daca folosesti telefonul la decolare si la aterizare. Regula se schimba in UE
Ce se intampla de fapt daca folosesti telefonul la decolare si la aterizare. Regula se schimba in UE

O veche regula din aviatie se va schimba de anul viitor, cel putin in Uniunea Europeana. In sfarsit, vom putea lasa telefoanele deschise pe toata durata zborului, insa doar pe "modul avion".

Bani, putere, lacomie si moarte. Povestea de film indian ascunsa de un avion abandonat la Bacau
Bani, putere, lacomie si moarte. Povestea de film indian ascunsa de un avion abandonat la Bacau

O poveste uluitoare, desprinsa parca dintr-un film indian, ajunge pana in Romania, dupa ce Fiscul din Bacau a scos la vanzare, cu aproape 3 milioane de euro, un avion adus pentru reparatii la fabrica Aerostar din oras si uitat acolo.

Factura pe care Romania ar putea s-o achite pentru noua AERONAVA a presedintelui si prim-ministrului
Factura pe care Romania ar putea s-o achite pentru noua AERONAVA a presedintelui si prim-ministrului

Presedintele si premierul Romaniei ar putea zbura, in deplasarile externe, cu un avion cumparat de la italieni. Guvernul de la Roma vinde 3 aeronave, iar autoritatile noastre si-au aratat interesul sa cumpere una dintre ele.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.