Furnizorii de energie vor plati clientilor 100 de lei daca nu rezolva la timp cereri sau plangeri, de la 1 aprilie
De la 1 aprilie se schimba regulile pentru furnizorii de energie electrica.
De luna viitoare, isi vor plati clientii cu 100 de lei daca vor depasi termenele pentru rezolvarea diferitelor solicitari sau plangeri, la care se adauga 50 de lei pe zi pentru fiecare zi de depasire.
Asta prevede un ordin al Autoritatii de Reglementare in Domeniul Energiei, publicat recent in Monitorul Oficial.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Actuala reglementare, valabila pana la sfarsitul lunii martie, prevede ca, pentru intarzierile in relatiile cu clientii, furnizorii le vor plati acestora o compensatie de 100 de lei, indiferent cate zile au intarziat.
Noua reglementare stabileste insa ca furnizorii au obligatia sa raspunda in 5 zile la orice plangere privind factura, altfel ii vor da clientului o compensatie de 100 de lei, plus 50 de lei pentru fiecare zi de intarziere.
Aceeasi compensatie este prevazuta si in cazul in care consumatorul considera ca a fost deconectat in mod abuziv pentru neplata facturii si depune o plangere.
Termenul de raspuns creste la 10 zile, dar compensatia ramane aceeasi, daca un client solicita schimbarea tipului de tarif pe care il achita.
Silvia Vlasceanu, director Asociatia Companiilor de Utilitati din Energie: "Clientii casnici si acestia pot sa opteze la un moment dat sa treaca de la un tarif reglementat la alt tarif reglementat, in conditii negociate."
Aceleasi compensatii vor fi acordate si in cazul in care nu sunt respectate termenele din procedura de despagubire a clientilor pentru aparatele electrocasnice care s-au defectat in urma supra-tensiunilor accidentale.
Silvia Vlasceanu, director Asociatia Companiilor de Utilitati din Energie: "Pana la urma, numai prin masuri coercitive care te ustura la buzunar sau la profit vom disciplina un pic si acest domeniu."
Sanctiunile sunt insa mult mai mici in cazul penelor de curent nejustificat de lungi. In aceaste situatii, consumatorii pot primi doar 30 de lei si asta numai daca o pana de curent dureaza mai mult de 8 ore - in mediul urban, si 18 ore in mediul rural, in conditii meteo normale. Cand conditiile metorologice sunt deosebite, intervalul creste la 48 de ore.