Romanii cu datorii nu mai pot fi sunati la ore tarzii si amenintati. Noile reguli pentru recuperatorii de creante
Informatie utila pentru toti romanii cu datorii la banci, companii de utilitati sau telefonie mobila. Recuperatorii au voie sa ii contacteze doar de doua ori pe saptamana si numai la ore rezonabile.
Masurile apar intr-un cod de conduita, lansat saptamana aceasta si asumat de majoritatea companiilor care se ocupa cu recuperarea de creante.
Milioane de romani primesc astfel de telefoane. Fie ca nu si-au platit rata la banca, factura de electricitate sau telefonul mobil. Potrivit acestui cod de conduita, de acum incolo, agentii ii vor putea contacta pe datornici doar de doua ori pe saptamana.
De luni pana vineri intre 8 dimineata si 9 seara. Iar sambata intre 9 dimineata si 14. In plus cei care ii suna pe datornici sau le bat la usa, trebuie sa le vorbeasca frumos, nicidecum sa ii hartuiasca ori sa ii ameninte.
Alexandra Nicola, director juridic firma de recuperare creante: "Din punctul nostru de vedere convorbirile ar trebui sa aiba un caracter profesionist, sa oferim informatii concrete, certe, transmitem termenii contractualai. O amenintare ca si exemplu poate fi prezentarea unei consecinte ce nu apare in contractul de credit semnat."
Plicurile trimise prin Posta nu vor mai avea insemnari care sa indice ca scrisoarea este despre o datorie a destinatarului.
In prezent activitatea de recuperare a datoriilor nu este reglementata, iar la ANPC reclamatiile curg. Numai anul acesta s-au inregistrat 100.
Marius Alexandru Dunca, presedinte ANPC: "Ei suna, recuperatorii de creante, suna si la ore tarzii: la ora 12 noaptea, la ora 10 noaptea, suna vecinii, afis in fata blocului, sunat angajatorul, angajatorul ca sa il intimideze pe angajat ca sa isi plateasca darile."
Cei de la Protectia Consumatorului vor sa propuna o lege care sa stipuleze clar cat de departe pot merge recuperatorii de creante.