Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

Ultimul update: Joi 27 Octombrie 2016 07:15
Data publicarii: Luni 24 Octombrie 2016 18:44
Categorie: Financiar

Ministerul transporturilor vrea sa foloseasca centura feroviara a Bucurestiului pentru transportul persoanelor. Oficialii spera ca astfel vor ajuta la diminuarea traficului

Pentru inceput ne vom putea plimba de la nord la vest. Trenurile vor circula din 15 in 15 minute. Acesta este trenul care va circula pe Inelul Capitalei. Calea ferata exista, dar nu este folosita asa ca trebuie reabilitata. Inelul feroviar ar urma sa fie gata in noiembrie 2018, dar pana in pana in februarie anul viitor, ministerul Transporturilor promite ca va da in folosinta prima portiune, intre Gara Progresul si Gara de Nord.

De la gara Progresul pana la Gara de Nord veti ajunge 42 de minute si veti opri in 16 statii. Acesta tren va circula cu aproape 100 de kilometri la ora, iar calatoria va va costa 4 lei si 40 de bani.

Autoritatile spera ca ii vor convinge pe bucurestenii ce locuiesc in apropierea acestor statii sa renunte la masini. Aceasta alternativa ar reduce si aglomeratia din metrou, tramvaie ori autobuze. Ne propunem urmatorul experiment, suntem in fata Garii de Nord si vrem sa ajungem in Gara Progresul. Cu masina, am ajuns la Gara Progresul in aproximativ 40 de minute. Timpul scos nu este deloc grozav, in conditiile in care intre Gara Progresul si Gara de Nord sunt doar 10 kilometri.

Ministerul trebuie sa reabiliteze in afara de calea ferata propriu-zisa si 20 de puncte de oprire. Cateva dintre ele sunt peste soseaua de centura si au nevoie de o infrastructura speciala. Trenurile ar urma sa circule din 15 in 15 minute.

Marius Chiper, director CFR Infrastructura: Aici nu vorbim de intarzieri din cauza infrastructurii, putem programa trenuri care vor circula din 15 in 15 minute.
Reporter: Garantati dvs ca aceste trenuri nu vor intarzia?
Marius Chiper: Nu garantez, eu nu am venit sa dau garantii.

Bugetul pentru reabilitarea inelului feroviar este de 15 milioane de euro.

 

Pensia facultativa

Câți români au optat pentru o pensie facultativă și ce beneficii au

Cursul anunțat de BNR pentru 20 octombrie 2017

NYT: România, țara cu cea mai rapidă creștere economică, s-ar putea îndrepta spre dezastru

Taxa introdusă peste noapte de Guvern. Măririle de salarii cu 30% promise în campanie vor fi de fapt creșteri cu câțiva lei

MedLife cumpără divizia de servicii medicale Polisano

Ionuț Mișa: Probabil că toate solicitările medicilor nu vor fi acoperite niciodată

Ionut Misa, ministrul finantelor

Taxă de solidaritate de 2%, anunţată de ministrul Finanţelor. De vină ar fi UE

Românii şi alţi imigranţi din Italia produc mai mult decât toată economia Ungariei

Protecţia Consumatorului controlează băncile care au dat credite în CHF

Premierul Tudose: Parteneriat economic între o firmă românească și una dintre cele mai mari companii din lume

Ikea a obţinut autorizaţia de construire pentru cel de-al doilea magazin. Când va fi deschis

Femeie de serviciu de la Primăria Târgu Jiu, mai bine plătită ca un profesor