20 de ani de la cea mai mare catastrofa de pe Dunare!
Si acum ies la lumina imagini pur si simplu cutremuratoare, suprinse de amatori in urma cu exact 20 de ani, pe Dunarea care a inghitit peste 200 de pasageri ai unei nave.
10 septembrie 1989 este data celui mai grav accident naval petrecut in Romania. Vasul "Mogosoaia", care transporta oameni din localitatile sarace de langa Galati, s-a scufundat, dupa ce un convoi bulgaresc de barje bulgaresc l-a izbit. Un dezastru tinut atunci in mare secret de cei de la Securitate si despre care inca se stiu prea putine, se plang rudele victimelor.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Le-a luat cateva zile sa isi gaseasca mortii, isi amintesc familiile celor care au pierit pe 10 septembrie 1989. Si nici macar nu aveau voie sa vorbeasca despre nenorocire.
Clopotele au batut joi la Grindu, o localitate de pescari in dreptul careia a avut loc catastrofa. In mai putin de doua minute, comuna a fost decimata. Aproape 140 de oameni au fost ingropati atunci in cimitirul de acolo.
Era o dimineata mohorata de septembrie, in 1989, cand "Mogosoaia" a iesit din portul Galati spre comuna Grindu. Avea, se pare, peste 200 de pasageri la bord, cu mult peste capacitatea obisnuita, de 160, plus echipajul format din noua membri.
Au navigat prin ceata si s-au trezit cu un impingator si trei barje venind direct spre ei. Capitanul a incercat sa evite impactul. In dreapta avea un alt convoi, bulgaresc, asa ca au virat brusc la stanga. Barjele s-au urcat, practic, pe nava. S-a scufundat in mai putin de doua minute.
Au urmat ani de procese, au fost audiate peste 170 de persoane. Au trecut 20 de ani, iar cel considerat vinovat, comandantul impingatorului bulgar, este liber. A stat doua luni in inchisoare, in Romania. Apoi a fost extradat.