Mașinile pe benzină ar putea deveni piese de muzeu până în 2030. UE a pregătit un nou plan de reducere a poluării
Executivul Uniunii Europene va prezenta în această săptămână un plan ambițios de reducere a emisiilor, care va afecta toate sferele economiei, va aduce modificări ale stilului de viață și standarde mai stricte pentru industrii, scrie Bloomberg.
Noul obiectiv climatic pentru 2030 va obliga producătorii auto europeni să adopte standarde mai stricte privind poluarea, cu noi reguli care ar putea trimite motoarele cu combustie în muzeele de științe. Energia va deveni din ce în ce mai curată, în urma unor investiții suplimentare de 350 miliarde de euro pe an destinate producției și infrastructurii. Iar pentru a ajuta la reducerea gazelor cu efect de seră în agricultură, europenii vor fi încurajați să mănânce mai puțină carne.
Dacă va fi aprobat, noul obiectiv de reducere a emisiilor în blocul comunitar cu 55% față de nivelurile din 1990 va necesita clădirile să devină mai eficiente din punct de vedere energetic, potrivit unui proiect al Comisiei Europene, consultat de Bloomberg News. Costul poluării pentru companii, care se apropie deja de maximele record, va crește, pe măsură ce piața carbonului din UE se consolidează.
Alegeri 2024
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
Costul poluării pentru companii, care se apropie deja de un nivel record, va crește, pe măsură ce piața emisiilor de carbon a UE se întărește.
Obiectivul existent pentru 2030, adoptat în urmă cu doar șase ani, prevede o reducere a emisiilor cu 40%.
„Atingerea unui obiectiv de reducere a emisiilor cu 55% va fi o provocare semnificativă pentru investițiile în sectoarele industriei, serviciilor, transporturilor și energiei din UE”, scrie în documentul Comisiei Europene. „Cu toate acestea, randamentul investițiilor de la îndeplinirea acestei provocări reprezintă nu mai puțin de abilitatea ca afacerile UE să fie competitive iar cetățenii noștri să prospere”, mai precizează CE.
Pandemia a expus vulnerabilitatea UE la lanțurile globale de aprovizionare și la importuri, dând un impuls suplimentar inițiativelor care urmăresc să facă Europa mai rezistentă și mai puțin dependentă de export. Prin stimularea energiei regenerabile, noul obiectiv climatic ar reduce factura Uniunii Europene la importul de combustibili cu 100 de miliarde de euro în 2021-2030 și până la 3 trilioane de euro până în 2050, potrivit Comisiei.
Criza economică a înrăutățit condițiile pentru investiții în tehnologii și infrastructură necesare pentru îndeplinirea obiectivelor climatice ambițioase ale UE. Un pachet de fonduri publice în valoare de 1,8 trilioane de euro, convenit de liderii UE în iulie pentru a ajuta Europa să se recupereze în urma crizei provocate de coronavirus, poate fi folosit doar la proiecte care nu subminează obiectivele climatice. O treime din această sumă urmează să fie alocată în mod special inițiativelor prietenoase cu mediul.
Principalele schimbări în noul obiectiv de reducere a emisiilor cu 55%:
Transport cu emisii reduse:
- Mașinile cu motor cu combustie vor trebui înlocuite treptat de vehiculele cu zero emisii; până în iunie 2021, UE va propune standarde mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturisme și autoutilitare, care vor trebui îndeplinite până în 2030;
- Analiza Comisiei pentru 2030 estimează o „scăderea cu aproximativ 50% a emisiilor de CO2 per kilometru pentru autoturisme, în comparație cu obiectivele stabilite pentru 2021”;
- Ponderea energiei regenerabile în transporturi trebuie să crească la aproximativ 24% până în 2030, comparativ cu 7% în 2015;
- Hidrogenul curat va fi crucial în transportul de mare tonaj
Companiile aeriene și navele vor trebui să folosească mai mult combustibili care au puține emisii de dioxid de carbon.
Agricultură verde:
-UE va încuraja schimbări în alegerile de consum. Diminuarea accentuată a consumului de produse de la animale ar putea reduce emisiile cu mai mult de 30 de milioane de tone până în 2030;
-Pentru a stimula tăierile de emisii, UE ar putea lansa o inițiativă agricolă pe bază de certificate de carbon.
Energia curată:
- Proporția producției de energie regenerabilă va trebui cel puțin să se dubleze până în 2030, la aproximativ 65%;
- Un rol mai mare pentru hidrogenul regenerabil în unele procese industriale;
- Criteriile de sustenabilitate pentru biomasă vor fi întărite. Folosirea copacilor întregi și culturilor de alimente pentru energie – produse în UE sau importate – ar trebui diminuată;
- Amestecul de energie va fi mai verde: consumul de cărbune va scădea cu mai mult de 70% din 2015, petrol cu 30% și gaz cu 25%;
- Proporția de energie regenerabilă s-ar putea ridica la 38,5% din consum;
- Scutirile de taxe pentru combustibili fosili ar putea dispărea.
Clădiri eficiente energetic:
- Economia de energie a UE trebuie să crească la aproape 36% din consumul final de energie. Majoritatea va trebui să vină de la clădiri;
- UE plănuiește să sporească renovarea clădirilor, să încurajeze trecerea la soluții regenerabile de încălzire, să promoveze casele smart.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, ue, poluare, schimbari climatice,
Dată publicare:
14-09-2020 20:31