Ultimele clipe ale Boeing-ului prăbușit în Etiopia. Ce s-a întâmplat în cabină. ”Ridică-l!”

boeing

Noi detalii apar în cazul prăbușirii avionului Boeing 737 Max, al companiei Ethiopian Airlines, care a provocat moartea a 157 de persoane.

Primele date au arătat că sistemul automat al aparatelor de zbor Boeing 737 Max este de vină pentru prăbușirea la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Ababa, piloții anunțând că sunt probleme și cerând să revină la sol de urgență, informează BBC.

Wall Street Journal notează, sâmbătă, că unul dintre piloți i-a strigat celuilalt "Ridică-l, ridică-l", ceea ce corespunde informațiilor potrivit cărora, avionul ar fi ajuns în picaj și nu a mai putut fi redresat prăbușindu-se după 6 minute de la decolare.

Surse din cadrul anchetei declară, pentru publicația citată, că informațiile adunate până în present zugrăvesc "o defecțiune catastrofică, care i-a copleșit rapid pe piloți".

Aeronavele Boeing 737 Max 8 sunt dotate cu sistemul automat de stabilizare în zbor denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System), care este considerat vinovat pentru ceea ce s-a întâmplat.

Citește și
boeing
Anunțul Boeing despre softul considerat vinovat pentru prăbuşirea a două avioane
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Acest sistem a fost conceput special pentru acest model de Boeing pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737.

Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Același sistem este blamat și pentru prăbușirea aeronavei Lion Air,  în Marea Java, în octombrie 2018, într-un accident în care au decedat toţi cei 189 de pasageri şi membri ai echipajului.

Potrivit datelor recuperate din cutiile negre, piloții au încercat atunci să redreseze aeronava de peste 20 de ori în 11 minute.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cum arată simulatorul folosit de piloții avioanelor Boeing 737 Max 8. VIDEO
Cum arată simulatorul folosit de piloții avioanelor Boeing 737 Max 8. VIDEO

Simulatorul Boeing 737 Max 8 este singurul de acest fel în Etiopia. Este locul în care au fost pregătiți piloții cu experiență, potrivit companiei Ethiopian Airlines.

Anunțul Boeing despre softul considerat vinovat pentru prăbuşirea a două avioane
Anunțul Boeing despre softul considerat vinovat pentru prăbuşirea a două avioane

Boeing depune eforturi disperate pentru a recâştiga încrederea pasagerilor. Compania americană a anunţat că a modificat softul considerat vinovat pentru prăbuşirea a două avioane.

Prăbușirile Boeing 737 Max: ce trebuia făcut, în 40 de secunde, pentru a evita dezastrul
Prăbușirile Boeing 737 Max: ce trebuia făcut, în 40 de secunde, pentru a evita dezastrul

Piloții au la dispoziție 40 de secunde pentru a remedia o eroare care apare la sistemul automat al aparatelor de zbor Boeing 737 Max, arată simulările.

Recomandări
MAE confirmă cetăţenia română a tinerelor decedate după ce au fost luate de ape în Italia. Noi informații despre acest caz
MAE confirmă cetăţenia română a tinerelor decedate după ce au fost luate de ape în Italia. Noi informații despre acest caz

Ministerul de Externe a confirmat, duminică, că tinerele decedate, găsite după ce au fost luate de apele fluviului Natisone, în regiunea Friuli Venezia Giulia din Italia, erau românce.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.