România este printre marii producători de biciclete din Uniunea Europeană. Unde ajung peste jumătate dintre ele

×
Codul embed a fost copiat

În doar doi ani, România, o ţară plină de maşini şi de gropi, a ajuns printre marii producători de biciclete din Uniunea Europeană.

Cu 2,5 milioane de biciclete fabricate anul trecut, țara noastră este pe locul al doilea, după Portugalia. Înainte de pandemie, era abia pe opt în clasament. Numai anul acesta au fost deschise două fabrici, în vestul țării, controlate de investitori străini, care produc mai ales pentru export.

Clienţii din orașe știu bine ce vor - să reziste bicicleta la gropile din asfalt și, pe cât posibil, să fie uşor de întreținut. Cine intră într-un magazin din centrul Capitalei va găsi modele de la 2.500 de lei până la 70.000 de lei.

Bicicletele mai ușoare sunt mai scumpe

Ștefan Chivu, manager magazin biciclete, București: „Cu cât investești mai mult în bicicletă, cu atât e mai ușoară. Pentru că în București care trebuie să fie folosită bicicleta de oraș, fără niciun tip de suspensie, cu o singură viteză sau cu mai multe integrate într-un butuc, trebuie să fie cât mai simplă.”

Anul trecut, 20% dintre bicicletele produse în Uniunea Europeană erau „made in Romania”, potrivit datelor Eurostat. Producția europeană a crescut cu 11%, iar clasamentul marilor fabricanți s-a schimbat rapid.

Citește și
Romania masini benzina
Poluarea cauzează 10% din cancerele din Uniunea Europeană. Cum ar putea fi redusă semnificativ în România
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În 2019, România era pe locul al optulea în UE la producția de biciclete, cu puțin peste jumătate de milion de bucăți din totalul de 11,4 milioane. Acum a ajuns pe locul al doilea, cu o producție de 2,5 milioane de biciclete, din totalul de 13,5 milioane la nivel de UE.

Vedem așadar un avans considerabil în numai doi ani. Portugalia se menține fruntașă, cu 2,9 milioane. După noi, urmează țări în care bicicletele sunt un mijloc de transport folosit la scară largă - Italia, Germania și Polonia.

Bicicletele fabricate în UE ajung în țări precum Elveția și Norvegia, cele importate sunt produse în țări precum China și Bangladesh

Bicicletele făcute de țările membre au ajuns în Marea Britanie, Elveția, în Statele Unite, Norvegia și Australia, iar cele importate au fost fabricate în Taiwan, China, Bangladesh și Turcia.

Pentru multe fabrici din România, peste jumătate din producție ajunge la export. În prezent, în România sunt mai multe unități de producție, concentrate în partea de vest a țării - la Timișoara, Deva, Reșița.

Lipsa infrastructurii limitează mult potențialul industriei. În București, de pildă, cea mai lungă pistă de biciclete are doar doi kilometri. În rest, sunt piste întrerupte sau cu gropi pe traseu.

Oana Turturică, Asociația Hai cu bicla: „Avem situația cu acele guri de canal care au fost chiar capcană pentru Turul României.”

Mașinile parcate peste tot sunt cea mai mare problemă pentru bicicliștii din orașe

Dar cea mai mare problemă sunt mașinile parcate peste tot, care fac mersul pe două roți o aventură periculoasă în orașele aglomerate.

Între timp, Primăria Capitalei promite 13 kilometri de piste noi cu legături directe spre centrul orașului.

Deocamdată, în următoarele cinci luni se va face doar studiul de fezabilitate.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Opt sfaturi pentru a reduce consumul de carburanți în trafic
Opt sfaturi pentru a reduce consumul de carburanți în trafic

După ce prețul benzinei a sărit de opt lei pe litru, iar cel al motorinei este acum de peste 9 lei, tot mai mulți oameni au realizat că nu își mai permit să își alimenteze mașinile nici măcar pentru a merge la serviciu.

Poluarea cauzează 10% din cancerele din Uniunea Europeană. Cum ar putea fi redusă semnificativ în România
Poluarea cauzează 10% din cancerele din Uniunea Europeană. Cum ar putea fi redusă semnificativ în România

Agenția Europeană de Mediu ca dezvăluit care este cauza a 10% din cancerele depistate în Europa și a avertizat că majoritatea cazurilor sunt evitabile.

Studiu: Cauza morții premature a milioane de oameni. Provoacă cancere și boli cardiace grave
Studiu: Cauza morții premature a milioane de oameni. Provoacă cancere și boli cardiace grave

Un studiu publicat miercuri în revista științifică The Lancet a dezvăluit cauza morții premature a nouă milioane de oameni în 2019.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.