Transportul maritim global, afectat grav de epidemia de coronavirus din China

coronavirus
Getty

Trasportul maritim de mărfuri, puternic dependent de activitatea comercială chineză, este lovit de la începutul anului de epidemia de coronavirus care afectează activitatea în porturi şi cererea de materii prime în China.

O dovadă a acestei evoluţii este faptul că indicele Baltic Dry Index (BDI), indicele de referinţă al preţului transportului maritim de mărfuri în vrac, a atins săptămâna trecută cel mai scăzut nivel de la începutul lui 2016, potrivit Agerpres.

În cazul navelor din categoria 'capesize', cele mai mari nave de transport maritim utilizate în principal pentru cărbune şi minereu de fier, indicele BDI a atins cel mai scăzut nivel de la crearea sa.

„Prăbuşirea recentă are o legătură directă cu epidemia de coronavirus din China şi cu restricţiile impuse ulterior", concluzionează analiştii de la Capital Economics.

Epidemia de coronavirus a condus la "oprirea completă a mai multor porturi chineze" şi a perturbat serios operaţiunile în altele, a explicat Lars Bastian Rstereng, analist la Arctic Securities.

Citește și
Avion
Măsuri speciale la repatrierea românilor de pe „Diamond Princess”. Ce se va întâmpla în avion
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În aceste condiţii, armatorul Louis Dreyfus Armateurs a fost nevoit să suspende rotaţia echipajelor în China şi nu mai permite marinarilor săi să coboare de pe navă, ceea ce perturbă escalele. "Epidemia de coronavirus este un fenomen extrem de grav pentru piaţă", a declarat Antoine Person, secretar general la Louis Dreyfus Armateurs.

China, responsabilă de 35% din importurile mondiale

 

La problemele logistice imediată se adaugă şi încetinirea cererii chineze pe termen scurt şi posibil pe termen mediu deoarece această ţară este responsabilă de una singură pentru "aproximativ 35% din importurile mondiale în vrac pe cale maritimă", subliniază analiştii de la Arctic Securities.

Dincolo de cei 2.100 de morţi şi cele 74.500 de persoane contaminate în China potrivit celui mai recent bilanţ publicat joi, măsurile drastice introduse de Beijing pentru a limita propagarea epidemiei au frânat economia chineză.

Această încetinire afectează în special producţia de electricitate, care are nevoie de cantităţi mari de cărbune, oţelăriile care utilizează minereu de fier provenit din Brazilia sau Argentina, două produse care erau transportate cu navele de tip capesize, observă analiştii de la Capital Economics.

Pe lângă materiile prime importate, China consumă de exemplu aproape 40% din producţia mondială de metale, funcţionarea la ralanti a uzinelor chineze afectează şi transportul maritim de mărfuri care ies de pe porţile acestor uzine.

Gigantul danez al transportului maritim AP Moeller-Maersk a avertizat joi că începutul anului 2020 a fost unul slab din cauza închiderii, pentru o perioadă mai mare decât cea obişnuită, a uzinelor din China.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Metoda aleasă de doi pasageri pentru a nu contracta coronavirusul în avion
Metoda aleasă de doi pasageri pentru a nu contracta coronavirusul în avion

Doi pasageri dintr-un avion care zbura de la Sydney în Insula Hamilton din Australia au recurs la o metodă extremă pentru a se proteja de coronavirus.

Măsuri speciale la repatrierea românilor de pe „Diamond Princess”. Ce se va întâmpla în avion
Măsuri speciale la repatrierea românilor de pe „Diamond Princess”. Ce se va întâmpla în avion

Un transport aerian special, coordonat de organismul european de protecţie civilă, va scoate din focarul de coronavirus de pe nava Diamond Princess, din Japonia, zeci de pasageri.

"Ai coronavirus?". Ce a pățit o femeie din Japonia pe o stradă din București

Virusul ucigaș din China i-a speriat și pe români, care au început să se ferească de persoanele cu origini asiatice întâlnite pe stradă.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.