„Părintele Loganului”, Gérard Detourbet, a murit

„Părintele Loganului”, Gérard Detourbet, a murit

Gerard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost în cadrul grupului francez Renault, a încetat din viaţă săptămână trecută la vârsta de 73 de ani, informează portalul francez Caradisiac, specializat în industria auto.

Fostul matematician a devenit la începutul anilor 1990 un pion important la Renault, atât de important încât creaţia sa a devenit astăzi un element important al grupului Renault, care profită de creşterea mărcii Dacia în ultimii ani, atât în termeni de volume de vânzări, dar şi de profit.

"În 1995, cucerirea Europei era terminată şi am propus comitetului director să ne reformulăm axa strategică prin "internaţionalizarea Renault", a declarat directorul de atunci al Renault, Louis Schweitzer.

În acest sens, o echipă specială compusă din Gérard Detourbet şi alţi membri ai Renault s-au ocupat de proiectul X90, care a devenit ulterior Dacia Logan. Detourbet era renumit pentru faptul că este un om care spunea ceea ce gândea şi care nu avea nimic de pierdut. După ce a preluat dosarul Dacia, acesta a devenit ceea ce este în prezent: o marcă care reprezintă 40% din vânzările grupului Renault. Uzina de la Mioveni a fost relansată odată cu introducerea în producţie a modelului Logan, cel care la începutul anilor 2000 a iniţiat noul concept "design to cost", care plasează pe prima prioritate "costurile" în dezvoltarea unui automobil.

Ulterior, Gérard Detourbet ar fi dorit să demisioneze însă Carlos Ghosn l-a convins să rămână. O decizie bună, în condiţiile în care Detourbet a supervizat proiectul Kwid în India şi a reuşit, încă o dată, să lanseze un automobil cu costuri reduse şi să cucerească noi pieţe internaţionale.

Citește și
Logan la licitatie
Cu cât vinde ANAF la licitație un Logan. Costă mai puțin decât un telefon inteligent
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

În primele nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Industria auto din România, la un pas să o depășească pe cea britanică. Cum este posibil
Industria auto din România, la un pas să o depășească pe cea britanică. Cum este posibil

Primul model de mașină cu motor hybrid, fabricat integral în România, a văzut lumina zilei luna aceasta la uzina Ford din Craiova. Este primul pas românesc major, în ton cu dezvoltările tehnologice mondiale.

Cu cât vinde ANAF la licitație un Logan. Costă mai puțin decât un telefon inteligent
Cu cât vinde ANAF la licitație un Logan. Costă mai puțin decât un telefon inteligent

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) scoate la licitație două autoturisme marca Dacia Logan, la un preț începând de la 674 de lei.

Cum arată primul Papamobil 100% românesc. Reacţia papei când a văzut planurile
Cum arată primul Papamobil 100% românesc. Reacţia papei când a văzut planurile

Sfântul Părinte va avea de vineri la dispoziţie un Papamobil de producţie românească. Este vorba despre un Duster modificat la Piteşti, care îl va plimba prin Bucureşti.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.