Noi date în cazul ciocnirii trenurilor din Ploiești. Ce suspectează anchetatorii

×
Codul embed a fost copiat

Apar date noi în cazul accidentului feroviar din Ploiești unde două trenuri, unul marfar și unul de persoane, s-au ciocnit miercuri după-amiază.

Potrivit unor surse din anchetă, sunt luate în calcul fie o eroare umană, fie o defecțiune la sistemul de semnalizare sau chiar o problemă la locomotiva marfarului.

Dintre cei 12 răniți duși inițial la spital, doar o persoană a mai rămas internată. Acum trenurile circulă normal pe ruta Ploiești Sud-București.

Trenul personal abia plecase din gara Ploiești Sud și se îndrepta către București, când, în jurul orei 16, s-a ciocnit frontal cu marfarul.

Pasagerii s-au trezit aruncați unul peste celălalt.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Femeie: „Bubuitură mare, da. Nu am auzit decât bușitura și m-a aruncat."

Controlor tren: „Abia începusem să controlez biletele. Am căzut și m-am lovit."

Bărbat: „Celălalt controlor mi-a făcut biletul și după aia am pus abonamentul înapoi în buzunar și am căzut din bancă și m-am lovit cu partea asta din față și dinții. Aici mă doare."

Pentru că ambulanțele nu au putut ajunge până la locul impactului, echipajele de salvare au parcurs pe jos câteva sute de metri până la victime.

Raluca Vasiloae, purtător de cuvânt ISU Prahova: „Sunt conștiente, cooperante. O victimă a fost transportată la București cu elicopterul SMURD."

În afară de rănitul dus la București, alte 11 persoane au ajuns inițial la Spitalul de Urgență din Ploiești: 5 femei și 6 bărbați, printre care și un cetățean din Columbia.

Violeta Tănase, medic primar UPU Ploiești: „Toți au fost aduși conștienți, cooperanți prezentând mai multe contuzii la nivelul cranian, la nivelul membrelor. Majoritatea sunt încă în investigații."

În final, numai o femeie a rămas internată.

Între timp, în triaj a început ancheta.

Potrivit regulamentului de circulație pe calea ferată, în momentul în care luminile de semnalizare arată alb sau albastru, trenul trebuie să înceteze imediat orice manevră. Se pare că în acest caz, unul dintre mecanicii de locomotivă a ignorat pur și simplu lumina de oprire. Așa se face că cele două garnituri au ajuns față în față pe aceeași linie ferată, iar trenurile s-au ciocnit frontal. Primul vagon al trenului care transporta 50 de pasageri e distrus aproape în totalitate, iar două vagoane ale trenului de marfă, încărcate, se pare, cu zahăr, au deraiat.

Și inspectorii ITM au ajuns la locul accidentului feroviar.

Reporter: „Se poate vorbi de accident de muncă?”

Inspector: „În final, după cercetare, pentru cele patru victime salariate în timpul activității, vom declara accident de muncă.”

Reporter: „În ce constau cercetările?”

Inspector: „În modul de producere al evenimentului, respectiv, cauzele producerii, împrejurările.”

Până târziu în noapte, circulația trenurilor de călători a fost deviată, până ce au fost repuse pe șine vagoanele deraiate.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Aproape 50 de oameni au fost răniți după ce 2 trenuri s-au ciocnit în Ploiești
Aproape 50 de oameni au fost răniți după ce 2 trenuri s-au ciocnit în Ploiești

Două trenuri s-au ciocnit frontal miercuri după-amiază, între Ploieşti şi Brazi, iar aproape 50 de persoane au fost rănite în urma impactului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.