Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. Cum arată

×
Codul embed a fost copiat

Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. A fost creată de Gaia, telescopul spațial european plasat pe orbită în 2013.

Harta conține măsurători de înaltă precizie pentru aproape 1,8 miliarde de stele și a fost realizată după 22 de luni de cartografiere a cerului.

Studiul îi va ajuta pe savanți să înțeleagă mai bine cum s-a format galaxia noastră.

Observatorul Agenției Spațiale Europene se află la o distanță de 1,5 milioane de kilometri de Pământ, în direcția opusă Soarelui, unde este apărat de radiații.

Misiunea telescopului Gaia se va încheia în 2025.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie
Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Noi descoperiri despre materia întunecată din univers. Oamenii de știință sunt surprinși

Materia întunecată, prezenţa care constituie mare parte din masa galaxiilor, inclusiv Calea Lactee, îi surprinde din nou pe oamenii de ştiinţă.

Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Conform unei noi măsurători descrise drept "super-precise", galaxia în care se află Sistemul Solar, Calea Lactee, are masa de 890 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, informează joi Live Science.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie. Care a fost explicația astronomilor. FOTO

Calea Lactee ”a înghiţit” galaxia Gaia-Enceladus cu care a intrat în coliziune în urmă cu 10 miliarde de ani, eveniment cosmic ce a declanşaet un proces de aprindere a numroase noi stele în Calea Lactee timp de aproximativ 4 miliarde de ani.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.