Povestea femeii care a trecut la un milimetru pe langa moarte, in autocarul groazei de pe DN1. VIDEO
La doua zile de la groaznicul accident din Ungaria, in care s-au stins cinci romani si cateva zeci au ajuns la spital o alta nenorocire s-a produs dimineata intre Sibiu si Ramnicu-Valcea.
O persoana a murit si 20 au fost ranite, dupa ce soferul autocarului care-i aducea din Spania a adormit si a intrat in plin intr-o basculanta oprita. Politistii au descoperit ca nu avea la el cardul obligatoriu care arata la ce ora s-a urcat la volan.
Intr-o fractiune de secunda s-a auzit un zgomot asurzitor, bagajele au zburat prin tot autocarul, iar geamurile s-au transformat in schije.
Masina de transport se intorcea din Spania si era plina cu romani care veneau acasa dupa luni istovitoare de munca. In momentul impactului cei mai multi dintre ei dormeau.
O femeie a facut instinctiv o alegere care i-a salvat viata. La urcare ar fi trebuit sa stea chiar pe scaunul pe care, ulterior, s-a asezat soferul de rezerva. Omul a fost proiectat prin parbriz si a murit.
Cand s-au dezmeticit, calatorii s-au napustit la cel de la volan, pe care il considera responsabil.
20 de raniti au ajuns la Spitalul de Urgenta din Sibiu.
Cand a pornit in cursa, soferul nu a bagat in bordul masinii cardul tahograf care ar fi contorizat cat a condus. Pasagerii spun ca el era la volan inca din Ungaria, ceea ce inseamna ca depasise cele 9 ore legale. Un fost sofer de autocar iesit din sistem confirma ca multi obisnuiesc sa falsifice documentele de drum.
Din cauza crizei, firmele de transport functioneza cu mai putini angajati, iar acestia sunt obligati sa ruleze fara pauza de la iesirea din tara pana la destinatie.
Si totusi, reprezentantii companiei care detine autocarul implicat in accidentul de azi insista ca diagramele acestei curse sunt perfect legale si ca omul a avut liber 24 de ore inainte.
Multe astfel de tragedii ar putea fi evitate, potrivit specialistilor, daca autocarele ar fi dotate cu centuri de siguranta pentru toate scaunele.
Dar pentru ca legislatia Uniunii nu-i obliga pe transportatori sa monteze aceste sisteme, niciunul nu se grabeste sa investeasca in siguranta oamenilor.