Ministrul Drulă, după ce 30 de copii au rămas în câmp cu trenul: ”E posibil să se mai întâmple”

Ultima actualizare: 30-07-2021 13:01

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a încercat să prezinte explicații, vineri, după întârzierile uriașe care s-au înregistrat pe calea ferată în ultimele zile.

Declarațiile ministrului Transporturilor au fost transmise LIVE pe www.stirileprotv.ro și pe pagina de Facebook a Știrilor Pro TV!

Cel mai recent caz este legat de cel al copiilor care au rămas blocați în câmp, timp de mai bine de 9 ore.

În cele 29 de ore, cât a durat drumul chinuitor, într-o căldură insuportabilă, pasagerii au primit de două ori câte un corn și o sticlă cu apă.

Ministrul a fost întrebat de jurnaliști de ce nu s-a apelat la ISU sau Jandarmerie, să aducă autocare, să-i ducă pe acei copii aproximativ 30 de kilometri.

Răspunsul ministrului Transportului a fost... pe lângă întrebare.

”Mulțumesc pentru întrebare. Situația trenului 1991 de ieri, care a fost foarte prezent în presă, este o situație nefericită, pe care am spus de ieri că o regret nespus și eu. Ca responsabil, până la urmă, în domeniul ăsta, îmi cer scuze pentru această situație. Am cerut CFR Călători un raport detaliat despre cum se pot îmbunătăți procedurile în astfel de situații.

Cauzele acestui blocaj major au fost acel accident. Și cauzele acelui blocaj de ieri a fost acel accident, iar pentru acest tren furtuna din zona București care a afectat foarte tare traficul ... Raportul acesta îl voi primi. S-a încercat în tot cursul nopții restabilirea circulației de către cei de la CFR S.A., care nu sunt călători, sunt altă companie, este CFR Infrastructură. Și s-a reușit abia spre dimineață acest lucru” - a declarat Drulă.

Ce este mai rău pentru călătorii CFR este că aceste situații se pot repeta în România, a avertizat ministrul Transporturilor.

”Tocmai de aceea vă spuneam mai devreme că vor mai fi, din păcate, în condițiile unui material rulant învechit și al subfinanțării cronice al sistemului feroviar, și a unor fenomene meteo extreme, asta e realitatea. E posibil să se mai întâmple astfel de cazuri. Ce am cerut CFR Călători și Infrastructură este să facă tot ce este omenește posibil ca să evităm astfel de situații, iar dacă se întâmplă, să minimizăm impactul.” - a mai spus Drulă.

Sinteza declarațiilor ministrului Cătălin Drulă:

- Vin de la o întâlnire cu reprezentanții feroviarilor: Gata, nu se mai poate. Rupem pisica-n două.

- Travsersăm o perioadă complicată din punct de vedere meteo. Asta înseamnă prin natura infrastructurii că trebuie să introducem limitări de viteză, care sunt deja introduse, de altfel. 

- În asemenea condiții, din păcate, asta înseamnă că în perioada următoare vor mai exista întârzieri și deranjamente, pentru care eu îmi cer scuze călătorilor.

- Au fost luate măsuri și pe partea de aer condiționat. Vagoanele pleacă pre-răcite. Astea sunt măsuri luate pentru această perioadă.

- Consecința subfinanțării cronice a sistemului feroviar nu este de ieri, ci de 30 de ani de zile. Ce trebuie să facem ca manageri este să scoatem acest sistem din groapa în care se află. Nu există eficientizare fără investiții.

- În cel mult 2 luni vom semna un contract pentru 20 de trenuri noi-nouțe. 37 de trenuri de rame electrice, moderne. Asta e parte din soluția de viitor, și nu cârpeală.

- Situația trenului 1991 de ieri este una nefericită pentru care îmi cer scuze. Am cerut CFR Călători un raport despre cum se pot îmbunătăți situațiile. S-a încercat în tot cursul nopții și s-a reușit abia spre dimineață. E posibil să se mai întâmple astfel de cazuri. Am cerut CFR să se facă tot ce este omenește posibil să se minimizeze astfel de cazuri.

- Am spus de la început că principiile după care funcționez aici sunt de eficiență. Domnul director de la CFR Călători și-a cerut scuze ieri și pentru mine subiectul este încheiat. El are mandat de 4 ani. 

- Nu sunt rudă cu domnul Vizante.

Vremea ostilă accidentele feroviare și garniturile învechite au dus la întârzieri uriașe pe calea ferată în ultimele zile.

Trenul care a plecat miercuri din Mangalia spre Arad - în care se aflau și 30 de copii - a avut o întârziere de 600 de minute. Drumul a durat în total 26 de ore.

Iar trenul Inter-Regio de pe ruta Mangalia - Timișoara a ajuns la destinație după 29 de ore!

 

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO