Povestea româncei care a ales să fie șofer de TIR, alături de soț. Cât câștigă lunar


Ultimul update: Marti 08 Octombrie 2019 21:00
Data publicarii: Marti 08 Octombrie 2019 19:01
Categorie: Stiri Economice

Dacă tot au luptat pentru egalitate, iată că femeile devin profesioniste în meserii care, până nu demult, erau exclusiv masculine, cum ar fi cea de șofer de TIR.

Sunt atrase de salariile bune, dar și de siguranță locului de muncă. Companiile le-au primit cu brațele deschise pentru că, pe de-o parte, deficitul de șoferi este mare, dar și pentru că, spun angajatorii, femeile sunt mai punctuale și mai serioase.

Marcela Poenaru a fost îngrijitoare la o grădiniță. Atrasă însă de câștigul bun, care poate ajunge până la 6.000-7.000 de lei lunar, a decis să urmeze meseria soțului, aceea de șofer de TIR.

Marcela Poenaru, șofer de TIR: „De trei ani jumate fac meseria asta, care chiar îmi place acum”

Reporter: Ați mai schimba această meserie?”

Marcela Poenaru: „Nu! Nu! Niciodată. Cât pot, pe asta o fac. Nimeni nu mă înjură, nimeni nu mă claxonează, e chiar super. Când e tonaj trebuie să fii atent la drum, la asta, dar așa nu e nimic diferit că e un tonaj mai mic sau mai mare. Nu e nicio diferență."

Femeia face doar curse externe și lucrează împreună cu partenerul ei.

Reporter: „Din experiența dumneavoastră de șofer, ce calități credeți că are doamna la volan?”

Neluțu Poenaru, șofer de tir: „La ora actuală se descurcă bine, își face treaba că șofer profesionist, se descurcă, cunoaște Europa, a învățat-o foarte bine”

La aceeași firmă de transport mai sunt alte 19 soferițe. Oricine vrea să conducă un TIR trebuie să facă înainte un curs de șase luni. Multe companii de transport își pregătesc singure viitorii angajați, la școlile proprii, și au ajuns să aprecieze femeile pentru seriozitate.

Doru Husarciuc, director executiv companie de transport: „Femeile au reușit destul de bine să facă față acestei meserii. Sunt ordonate, ajung, să zic așa, la timp. Datorită problemei lipsei de șoferi, firmele au încurajat soții să își facă soțiile conducători auto”.

Societatea de Transport Public din Timișoara s-a orientat demult înspre reprezentatele sexului sensibil și acum are 58 de vatmani sau șoferi femei.

Înainte să se reprofileze, Mădălina a fost vânzătoare.

Mădălina Chitescu, șofer de autobuz: „Nu știu dacă trebuie să ai anumite calități sau în primul rând trebuie să îți placă ceea ce faci. Dacă nu îți place, nu prea merge treaba”

Nicu Bitea, director Societatea de Transport Public Timișoara: „Pe lângă că sunt mai echilibrate, mai serioase, cred că au și o doză de a preîntâmpina eventualele probleme ce pot apărea pe traseul unei zile”

La școlile de pregătire profesională numărul femeilor este în creștere.

Adrian Matei, șef școală de formare și pregătire profesională: „Media pe care o avem la ora actuală la cererile pentru această meserie e undeva la 15-20 la sută”

Potrivit unui studiu realizat de site-ul Olx, meseria de șofer a fost cea mai căutată în ultimele șase luni din 2018. Piață avea nevoie de peste 45.000 de conducători auto.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

 
Femeile afgane au mers la vot în ciuda amenințărilor din partea talibanilor
Femeile afgane au mers la vot în ciuda amenințărilor din partea talibanilor
Unul dintre cele mai mari bordeluri legale din lume. Fete de 7 ani, forțate să se prostitueze
Unul dintre cele mai mari bordeluri legale din lume. Fete de 7 ani, forțate să se prostitueze
O româncă, printre cele 300 de femei care vor participa la o expediție unică în lume
O româncă, printre cele 300 de femei care vor participa la o expediție unică în lume
VIDEO PROTVPLUS.RO
Aglomerație în magazine, înainte de Paște
TVA de 19% ar putea dispărea de la 1 ianuarie. Toate preţurile ar urma să scadă
Motorul economiei UE, în recesiune tehnică. Cum ar putea fi afectată România
De ce refuză băncile „amiabila” cu clienții nemulțumiți de contracte
România este țara cu cele mai multe fraude la fonduri europene din Uniunea Europeană
Avantajele care îi țin pe muncitorii români în țară. Cât au ajuns să câștige acum
Piața jucăriilor, singura netinsă de criza economică. Cheltuielile pentru copii, tot mai mari
Mașini în București
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Cu cât au crescut într-un an fondurile pilonului II de pensii
Reguli noi pentru angajarea străinilor în țările UE. Ce s-a decis la Bruxelles
Investitorii străini și-au extins afacerile în România. BNR anunță o creștere de 30%
Teritoriul britanic pe care Brexitul îl va spulbera. Țara care depinde 100% de UE
România, codașă la agricultura ecologică. Cum au rămas mulți fermieri fără certificate