ePlan. Cum a schimbat pandemia comportamentul de plată în mediul online

×
Codul embed a fost copiat

Cătălin Crețu, directorul general al VISA pentru România, Croația, Malta și Slovenia, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.

Cătălin Crețu a vorbit despre modul în care pandemia, desi a afectat o mulțime de domenii, a ajutat la creșterea tranzacțiilor online.

Invitatul a vorbit despre percepția VISA asupa sectorului de e-commerce din România și despre cum se situează țara noastră din perspectiva creșterilor anuale.

“Stăm foarte bine. România a fost un campion al creșterilor pe online în Europa, înregistrând un ritm de creștere a numărului de tranzacții de 75%, care ne-a pus definitiv în topul creșterilor europene. În comparație cu țări puțin mai avansate decât noi, ritmul nostru de creștere a fost semnificativ mai mare. Este foarte clar că ceea ce s-a întâmplat în acest an, adică 2020, dincolo de efectele negative, restricțiile de circulație, măsurile de distanțare au schimbat comportamentul multora dintre consumatori și dintre comercianți în ceea ce privește modul în care fac plăță și acceptă plata, în special, online. A fost un sector care a beneficiat de ceea ce ni s-a întâmplat”, a explicat Cătălin Crețu.

România, creștere foarte mare a plăților online

 

Citește și
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Astfel, din perspectiva ritmului de creștere, vânzările au crescut cu 30-35%. În privința unui top de crestere, România se află destul de sus.

“Suntem în top cinci, foarte sus. În ceea ce privește VISA. Am avut un an foarte bun și sperăm în continuare”, a punctat el.

Mai mult, specialistul a punctat un alt aspect extrem de important.

“Ceea ce este foarte important. A fost primul an în care valoarea retragerilor de la bancomat a scăzut cu 3%, comparative cu valoarea plăților care a crescut cu 18%”, a spus Crețu.

Un alt aspect despre care a discutat Cătălin Crețu este modul în care oamenii și-au schimbat comportamentul față de modul de plată la cumpărături online, având în vedere că înainte de pandemie procendul de plată ramburs era de 75-80%.

“Aici realitatea foarte clară o au comercianții. Noi nu avem datele acestea, pentru că ei nu sunt clienți direcți, dar anul trecut au fost câteva comentarii în piață din partea comercianților, în care ei spuneau că penetrarea plăților cu cardul în plăti în general a ajuns la 40-50-60%. Evident că odată ce am ieșit din criza acută, din lockdown a existat un recul, dar nu s-a dus la 15-20%, a rămas în continuare mult mai sus decât era", a punctat el. 

Acum, marea provocare este menținerea acestui comportament. 

"Provocarea pentru industria noastră este cum reușim să dăm încrederea necesară și să oferim produsele și soluțiile ușor de utilizat astfel încât să înțeleagă că ceea ce a fost o măsură de supraviețuire este și poate să devină o sursă de vânzări adiționale, iar pentru consumatori un canal prin care ai acces la mai multe produse, la prețuri mai avantajoase și unde nu ai nesiguranță, pentru că nivelul de fraudă e foarte mic”, a mai spus Cătălin Crețu în emisiunea ePlan.

Articol recomandat de sport.ro
După Serena Williams și Maria Sharapova, Dimitrov a ajuns împreună cu o actriță cunoscută de la Hollywood
După Serena Williams și Maria Sharapova, Dimitrov a ajuns împreună cu o actriță cunoscută de la Hollywood
Citește și...
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment

Comerțul online din România continuă să se dezvolte, susținut de creșterea consumului și de investițiile strategice ale platformelor mari.

Mihai Pătrașcu (EvoMag): Viitorul e-commerce-ului este în magazinele de nișă
Mihai Pătrașcu (EvoMag): Viitorul e-commerce-ului este în magazinele de nișă

Într-o piață dominată de giganți, magazinele de nișă devin noua oportunitate a e-commerce-ului. Mihai Pătrașcu analizează tendințele și explică de ce specializarea este cheia succesului.

 

Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”
Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”

Cum îți construiești o strategie de marketing eficientă și durabilă? Răspunsul ar putea sta într-un model revoluționar propus de Avinash Kaushik – SEE-THINK-DO-CARE – care mută accentul de pe vânzare, pe intenția reală a cumpărătorului.

Recomandări
„Nenorocire, sfârșitul lumii!”. Pagube de milioane de lei în Sinaia după furtuna puternică. Și Castelul Peleș a fost avariat
„Nenorocire, sfârșitul lumii!”. Pagube de milioane de lei în Sinaia după furtuna puternică. Și Castelul Peleș a fost avariat

Furtuna care a lovit miercuri stațiunea Sinaia lasă în urmă pagube de milioane de lei: clădiri de patrimoniu avariate, mașini distruse, gospodării devastate.

Cum a ajuns să falimenteze cea mai mare companie aeriană privată românească. Problemele care au îngenunchiat Blue Air
Cum a ajuns să falimenteze cea mai mare companie aeriană privată românească. Problemele care au îngenunchiat Blue Air

Pe 10 iulie 2025 a fost anunțat oficial falimentul Blue Air, companie de stat, după doi ani de insolvență. Prăbușirea afacerii a fost meteorică, înainte de pandemie reușind să transporte peste 32 de milioane de călători.

„Fabrica de Moșteniri”, destructurată la Constanța. 16 persoane, inclusiv notari, au lăsat fără case mai mulți bătrâni
„Fabrica de Moșteniri”, destructurată la Constanța. 16 persoane, inclusiv notari, au lăsat fără case mai mulți bătrâni

În Constanța, 16 persoane, între care doi notari și un executor judecătoresc au ajuns după gratii pentru că pe parcursul a 10 ani ar fi abuzat și lăsat fără case mai mulți vârstnici. Cazul este instrumentat de DIICOT.