Compania Dove, acuzată din nou de rasism

Ultimul update: Duminica 15 Octombrie 2017 18:29
Data publicarii: Duminica 08 Octombrie 2017 13:35
Categorie: Divers

O reclamă a companiei Dove a stârnit controverse, pe rețelele de socializare, din cauza unor imagini calificate de consumatori drept „rasiste”, în care o femeie de culoare devine albă, după ce se spală cu un gel de duș.

În imaginea postată de mai multe persoane, pe Facebook și Twitter, poate fi observată o femeie de culoare care, atunci când își dă jos tricoul, se transformă într-o alta, cu pielea de culoare albă.

În colțul din dreapta jos apare o sticlă de gel de duș, pe care este trecută marca Dove, informează publicația britanică The Independent.

Ca urmare a reacțiilor din spațiul public, reprezentanții firmei cosmetice au transmis, pe Twitter: „O imagine postată, recent, pe Facebook, pare să fi ignorat să acorde atenție modului în care sunt portretizate femeile de culoare. Regretăm ofensele aduse”

Potrivit sursei citate, pentru moment este neclar cărei piețe i se adresa reclama, însă un make-up artist, care a postat prima imaginea pe Facebook, afirmă că această campanie scoate în evidență mesajele pe care persoanele de culoare din Statele Unite le primesc, cu privire la culoarea pielii lor.

„Ce le spune America persoanelor de culoare? Că suntem judecați după culoarea pielii, iar asta include chiar și ceea ce e considerat frumos, în această țară. Ignoranța companiilor privind această problemă nu are nicio logică”, a scris Naythemua, cea care a postat prima imaginea pe Facebook.

Totodată, pe Twitter a apărut și o fotografie cu un gel de duș Dove, pe care scrie că hidratează „de la pielea normală, până la pielea de culoare”.

 

Nu este prima dată când o campanie Dove este acuzată de rasism. În 2011, compania a lansat o campanie în care apar trei femei, între care una de culoare și o alta ce pare a fi hispanică, pentru a arăta că pielea lor capătă o nuanță mai deschisă, după ce folosesc produsele Dove.

În replică, Dove a precizat, la acel moment: „Toate femeile din reclamă vin să sugereze cum arată pielea acestora după folosirea produsului. Nu ne implicăm în nicio activitate care urmărește să insulte vreun segment al audienței”.

"Doar 4% se considera frumoase". Diferenta dintre cum se vede o femeie si cum e descrisa de altii
VIDEO PROTVPLUS.RO
tornada
Fenomenul bizar care a lovit portul orașului Salerno. Pagubele produse
Un vânător a rămas suspendat într-un copac, cu capul în jos. „Nu era nimeni să-l audă”
Trump a grațiat 2 curcani, o tradiție populară la Casa Albă de Ziua Recunoștinței
Un cățel Chihuahua de 2kg, noul membru al poliției din SUA. Ce misiune a primit
Apariție revoltătoare la Londra, în memoria dictatorului Saddam Hussein
O ursoaică şi puii ei şi-au luat singuri, în avans, desertul de Ziua Recunoștinței. Cum au fost filmați
vulpe
Cum a fost observată o vulpe, în centrul Brașovului. Explicația autorităților
Șoferul devenit celebru pentru plăcuțele anti-PSD are un nou mesaj pe mașină
Un copil a încercat să escaladeze o clădire pentru a scăpa de pedeapsa părinților
O alpaca, oaspete de onoare la un azil: „Oamenii zâmbesc cu gura până la urechi”
Suma uriașă cu care un bărbat vrea să își vândă pielea după moarte. De ce e valoroasă
Și-a lăsat soția pentru dădaca copiilor, în vârstă de 16 ani. Ce a făcut apoi