Compania Dove, acuzată din nou de rasism

×
Codul embed a fost copiat

O reclamă a companiei Dove a stârnit controverse, pe rețelele de socializare, din cauza unor imagini calificate de consumatori drept „rasiste”, în care o femeie de culoare devine albă, după ce se spală cu un gel de duș.

În imaginea postată de mai multe persoane, pe Facebook și Twitter, poate fi observată o femeie de culoare care, atunci când își dă jos tricoul, se transformă într-o alta, cu pielea de culoare albă.

În colțul din dreapta jos apare o sticlă de gel de duș, pe care este trecută marca Dove, informează publicația britanică The Independent.

Ca urmare a reacțiilor din spațiul public, reprezentanții firmei cosmetice au transmis, pe Twitter: „O imagine postată, recent, pe Facebook, pare să fi ignorat să acorde atenție modului în care sunt portretizate femeile de culoare. Regretăm ofensele aduse”

Citește și
Puterea clanului Corduneanu. Liderul decedat al grupării a fost anchetat pentru trafic de droguri, cămătărie, trafic de persoane și acte de violență, dar condamnat doar pentru „spionarea soției”

Potrivit sursei citate, pentru moment este neclar cărei piețe i se adresa reclama, însă un make-up artist, care a postat prima imaginea pe Facebook, afirmă că această campanie scoate în evidență mesajele pe care persoanele de culoare din Statele Unite le primesc, cu privire la culoarea pielii lor.

„Ce le spune America persoanelor de culoare? Că suntem judecați după culoarea pielii, iar asta include chiar și ceea ce e considerat frumos, în această țară. Ignoranța companiilor privind această problemă nu are nicio logică”, a scris Naythemua, cea care a postat prima imaginea pe Facebook.

Totodată, pe Twitter a apărut și o fotografie cu un gel de duș Dove, pe care scrie că hidratează „de la pielea normală, până la pielea de culoare”.

 

Nu este prima dată când o campanie Dove este acuzată de rasism. În 2011, compania a lansat o campanie în care apar trei femei, între care una de culoare și o alta ce pare a fi hispanică, pentru a arăta că pielea lor capătă o nuanță mai deschisă, după ce folosesc produsele Dove.

În replică, Dove a precizat, la acel moment: „Toate femeile din reclamă vin să sugereze cum arată pielea acestora după folosirea produsului. Nu ne implicăm în nicio activitate care urmărește să insulte vreun segment al audienței”.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
"Doar 4% se considera frumoase". Diferenta dintre cum se vede o femeie si cum e descrisa de altii

Dove a lansat o campanie ce isi propune sa demonstreze ca femeile tind sa isi neglijeze trasaturile deosebite si pun accent doar pe cele negative.

Recomandări
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a sărit în aer blocul din Craiova. Deflagrația a rupt pereții
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a sărit în aer blocul din Craiova. Deflagrația a rupt pereții

O persoană a murit și trei au fost rănite în explozia care a distrus un bloc din Craiova. Deflagrația a rupt pereții, iar o parte din primul etaj s-a prăbușit.  

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

Românii blocați în Dubai acuză că au fost lăsați de izbeliște de birocrații plătiți din banii tuturor. „Ne-au cam jecmănit”
Românii blocați în Dubai acuză că au fost lăsați de izbeliște de birocrații plătiți din banii tuturor. „Ne-au cam jecmănit”

Sute de români blocaţi de marţi în Dubai după inundațiile istorice care au lovit Emiratele Unite Arabe au început să sosească în țară.