Aeroportul care va avea gradini interioare luxuriante si chiar o cascada. Investitia se ridica la 1 miliard de euro
Changi, unul dintre cele mai mari aeroporturi din lume, trece printr-o modernizare. Arhitectul din spatele celei mai scumpe cladiri din lume a realizat proiectul, care va necesita o investitie de 1 miliard de euro.
Aeroportul International Changi este unul dintre principalele noduri aeriene din Asia si serveste drept baza pentru companiile Singapore Airlines, Singapore Airlines Cargo, SilkAir, AirAsia, Scoot, Tigerair, Jetsar Asia Airways si Valuair.
Situat pe un teren cu o suprafata de 13 kilometri patrati, Changi are trei piste de pe care opereaza mai mult de o suta de companii, cu zboruri catre aproximativ 250 de destinatii din 60 de tari. Cu peste 50 de milioane de pasageri anual, aeroportul este unul dintre cele mai aglomerate la nivel mondial si a primit numeroase premii de excelenta, inca de la inaugurare, acum mai mult de treizeci de ani, relateaza Daily Mail, citat de Mediafax. Autoritatile au decis sa continue, insa, politica de modernizare si au demarat un nou proiect, care va fi gata in anul 2017.
Aeroportul Changi are trei terminale principale, care pot deservi mai mult de 20 de milioane de pasageri, fiecare. Acestora li se adauga terminalul JetQuay, pentru persoane importante din punct de vedere comercial (CIP), si terminalul Budget, cu mai putine facilitati, preturi reduse si o capacitate de 7 milioane de pasageri. Acesta din urma a fost inchis la sfarsitul anului 2012, pentru a face loc terminalului 4, care va avea o capacitate de 16 milioane de pasageri. Pana in anul 2023, autoritatile planuiesc sa inaugureze si un al cincilea terminal principal, care va putea sa primeasca intre 30 si 50 de milioane de pasageri.
Pe langa aceste imbunatatiri, insa, Changi Airport Group, compania care administreaza aeroportul, a decis sa demareze un proiect de modernizare, care include construirea unei noi structuri, menita sa faciliteze conexiunea intre terminale. Arhitectul Moshe Safdie, cel care a realizat si Marina Bay Sands, cea mai scumpa cladire din lume, care a costat 4.7 miliarde de dolari, va conduce lucrarile. Project Jewel (Proiectul Bijuterie), presupune ridicarea unei noi structuri, pe un teren de 3,5 hectare, unde se afla, in prezent, parcarea terminalului 1.
Aceasta va fi mutata pe mai multe nivele subterane, in timp ce la suprafata va fi amenajata o gradina interioara, amplasata intre cele trei terminale principale. Transferul intre acestea se va face prin noul complex, care va si creste capacitatea terminalului 1, cu aproximativ trei milioane de pasageri anual.
Structura din sticla si metal va avea pereti verzi, care au rolul de a neutraliza emisiile avioanelor, iar echipa condusa de Moshe Safdie a inclus in plan si gradini interioare luxuriante si chiar o cascada, cu speranta ca vor transforma aeroportul intr-o atractie turistica reprezentativa pentru Singapore. Costul total al modernizarii, care va creste capacitatea de la 66 la 85 de milioane de pasageri anual, este de 800 de milioane de lire sterline, 1 miliard de euro.