"De mâine nu mai mănânc pâine!". Specialiştii demontează mitul conform căruia pâinea îngraşă

Ultimul update: Duminica 17 Februarie 2019 11:16
Data publicarii: Duminica 17 Februarie 2019 11:15
Categorie: CSID

Întrebaţi-vă apropiaţii ce aliment elimina într-o dietă. Răspunsul cel mai des primit va suna cam aşa: "De mâine nu mai mănânc pâine!" Nu ştim de unde a apărut această idee, cine a inventat-o. Dar e departe de orice realitate biologică.

Pâinea conţine glucoză. Iar chimia spune că o moleculă de glucoză din alimente se leagă de 4 molecule de apă din organismul uman. Nu mai consumaţi glucoză... vă deshidrataţi.

Slăbire înseamnă să diminuaţi tresutul gras de depozit, nicidecum asta! Mai mult, creierul intra în panică şi apar reacţii secundare: agitaţie şi nevoia de dulce.

Suntem la Institutul Național pentru Bioresurse Alimentare București. De la specialiștii de aici aflăm că 4 felii groase de pâine - adică cele 160 de grame - reprezintă cantiatea normală pe zi pentru un adult. Înseamnă în jur de 300 de kilocalorii din cel mai bun combustibil pentru organismul uman.

O femeie are nevoie de 1500 de kilocalorii pe zi, dacă vrea să slăbească. Un bărbat - 1800. Împărţim la trei mese principale, ne ies între 5 și 600.

Pâinea, aşadar, NU îngraşă. În schimb, trebuie să acordaţi o mai mare atenţie alimentelor care vin în completare. Facem și puțină biochimie. O moleculă de glucoză, din pâine, se leagă de 4 molecule de apă din organismul uman. Eliminaţi glucoză, vă deshidrataţi. De aici iluzia slăbirii în lipsa pâinii. Altfel, cu mai puţin din toate scădeţi mai repede în greutate cu 3 felii de pâine pe zi.

Trei felii de paine pe zi, integrate în 1500-1800 de kilocalorii, va ajuta să scădeţi grăsimea depusă sub piele şi printre organe.

Albă sau integrală? Răspunsul e diferit în funcţie de vârsta consumatorului. Pentru un adult răspunsul este paine integrală. Pentru un copil ne uităm, cu argumente, spre delicioasă paine albă, preparată însă fără aditivi.

Două argumente avem să recomandăm pâinea albă celor mici. Pâinea integrală conţine fibre. Nu se digera, dar asigura un tranzit intestinal perfect. Conţine şi un antioxidant numit acid fitic.

Acidul fitic se dizolvă dacă pâinea se prepară cu maia. Astfel, nu mai are capacitatea să se lege de fierul şi calciul din sângele uman. Două elemente vitale.

Rețetă rapidă de pâine naan. Cum să o pregătești la tine în bucătărie
Rețetă rapidă de pâine naan. Cum să o pregătești la tine în bucătărie
dantura
Ce presupune implantul dentar şi care sunt cele mai bune metode pentru pacient
Cum ne dăm seama dacă avem astm. Tratamentele recomandate de specialiști
Suptul degetului și suzeta, benefice pentru bebeluși. Ce au descoperit specialiștii
Cum ajută înotul în sarcină și ce exerciții trebuie evitate
Ce mănâncă Jorje înainte de concerte și cum se meține în formă: “Orice exces te dezechilibrează”
Ce beneficii au cei care consumă lapte de măgăriță, singurul care poate fi băut crud
router WI-FI
Ce trebuie să faceți dacă aveți un router WI-FI acasă. Avertismentul medicilor despre radiații